نسخه چاپی

40 داعشی روسی در سوریه كشته شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام كرد: بمب افكن های روسی در حمله به مراكز و مواضع داعش طی دو روز اخیر، 304 تروریست از جمله 40 داعشی از منطقه قفقاز روسیه را كشتند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه گفت: در این عملیات مراکز گروه تروریستی داعش در شرق رودخانه فرات مورد حمله گسترده هواپیماهای روسی قرار گرفت که افزون بر کشته شدگان، بیش از 170 تروریست دیگر نیز مجروح شدند.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان کوناشنکوف نوشت: در جریان عملیات نیروی هوافضای روسیه، هفت فرمانده از جمله ابوالاسلام القزاقی شهروند قزاقستانی، هماهنگ کننده اقدامات گروههای تهاجمی داعش در منطقه فرات سوریه کشته شدند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین از نابودی یک اردوگاه آموزشی مزدوران خارجی داعش در جریان این بمباران ها خبر داد که 40 تروریست داعشی از منطقه قفقاز روسیه در آن کشته شدند.
از بین بردن سه مقر فرماندهی، 9 سنگر و استحکامات دفاعی گروه داعش، هشت دستگاه تانک و سه توپ، 17 دستگاه خودرو مجهز به جنگ افزارهای نیمه سنگین و چهار انبار مهمات این گروه تروریستی از دیگر اقدامات جنگی دو روزه نیروی هوافضای روسیه در سوریه اعلام شده است.
کوناشنکوف در پایان نیز گفت: با پشتیبانی موثر یگان عملیاتی هوافضای روسیه، ارتش سوریه به پیشروی ها در ساحل رودخانه فرات ادامه می دهد و مناطق جدیدی را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج می کند.
مهرماه سال 94 پس از موافقت پارلمان روسیه با درخواست رسمی سوریه، نخستین پرواز بمب افکن های روسی مستقر در پایگاه حمیمیم برای بمباران تروریست ها در ناآگاهی کامل غرب از برنامه ریزی های قبلی دمشق و مسکو آغاز شد.
در این مدت 28 هزار تروریست ضدسوری مورد حمایت خارجی در بمباران هواپیماها، بالگردهای روسی و موشک باران دریایی کشته شدند.
خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: نیروی هوافضای روسیه در جریان دو سال عملیات ضدتروریستی با بیش از 23 هزار پرواز و 77 هزار حمله هوایی، 28 هزار تروریست را کشته است.
رسانه روسی با استناد به گزارش وزارت دفاع روسیه نوشت: ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه 87 درصد اراضی این کشور را از وجود تروریست ها آزاد کرده که شامل بیش از 500 منطقه است.
وزارت دفاع روسیه همچنین در ارزیابی دیگری اعلام کرده که 96 هزار و 828 مرکز و موضع تروریست ها در مناطق مختلف سوریه هدف بمباران هوایی یا موشکباران قرار گرفته و نابود شده است.
گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه سبب شدند، دهها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند.
این اقدام های ضدسوری سبب تشکیل دهها گروه تروریستی شد که افزون بر قتل عام و کشتار صدها هزار نفر در سوریه و عراق و همچنین ویرانی دو کشور، آوارگی میلیون ها عراقی و سوری را در پی داشته است، ولی گروه کشورهای غربی-عربی هنوز هم به حمایت از گروههای مسلح و تروریستی ادامه می دهند.

۱۳۹۶/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...