نسخه چاپی

حسین انواری در گفتگو با نما :

راه مقابله با جریان تحریف بصیرت‌افزایی است

عکس خبري -راه مقابله با جريان تحريف بصيرت‌افزايي است

بالا بردن بینش ملت ایران از راه‌های مقابله با تحریف است. لازم است رسانه‌های ما اخبار و تحلیل‌های درست را به مردم برسانند و تلاش‌های جریان تحریف را خنثی كنند.

حسین انواری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به اینکه جریان تحریف تلاش می‌کند به اتاق فکر ملت ما نفوذ کند و باعث اختلال بینشی شود تا تمیز سره از ناسره صورت نگیرد گفت: گاهی اوقات جریان تحریف صحیح و ناصحیح را مخلوط می‌کند. نظیر عملکرد رسانه‌های معاند که دو خبر درست می‌دهند و در کنارش خبرهای نادرست با تحلیل‌های آن‌چنانی ارائه می‌کنند تا بتوانند در نظام بینشی و تفکر مردم ایران اختلال ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه تحریف ابزار روانی سلطه‌گری است گفت: یکی از ابزارهای سلطه برای رسیدن به اهدافش تحریف و بازی رسانه‌ای است. جنس تحریف نرم است و روی افکار ملت‌ها کار می‌کند و به تخریب فرهنگی می‌پردازد. جریان تحریف مانع دسترسی به اطلاعات درست می‌شود. از این‌رو تحریف در مقوله رسانه و بازی‌های رسانه‌ای قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است یکی از عوامل تفرقه بین مسلمانان همین جریان تحریف است.
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: تحریف و تحریم دو روی یک سکه و به هم پیوسته هستند. نتیجه‌‌اش ایجاد یأس و ناامیدی در مردم و بی‌تفاوتی آنهاست. وقتی ملت بی‌تفاوت شد نسبت به ارزش‌ها حساسیت نشان نمی‌دهد و در برابر تهاجم نظام سلطه و مزدورانش هیچ‌گونه مقاومتی نمی‌کند. مردم تحت تأثیر جریان تحریف کم‌کم به سمت نظام سلطه تمایل پیدا می‌کنند، چون در ذائقه‌شان نظام سلطه را شیرین و ارزش‌های اسلامی را تلخ کرده‌اند. در حال حاضر سلطه‌گران و در رأس آن امریکای جنایتکار همین کار را می‌کند.
انواری با تاکید بر اینکه جریان تحریف بر عزم و اراده ملت‌ها تأثیر می‌گذارد گفت: جریان تحریف مقاومت مردم را در برابر فشارهای دشمن در هم می‌شکند. دشمن از یک سو به ملت‌ ما فشار می‌آورد تا او را تسلیم کند. از سوی دیگر با تحریف و ایجاد دگرگونی در بینش ملت در نظام فکری او نفوذ می‌کند.
وی افزود: دشمن با تحریم مردم ما قصد دارد آنها را از پا در بیاورد و مقاومتشان را از بین ببرد. بنابراین تحریف از یک طرف سستی در عزم و اراده ملت به وجود می‌آورد و از طرف دیگر مقاومت در برابر تحریم‌ها را کاهش می‌دهد و مثل موریانه به درون اذهان عمومی رخنه می‌کند و موجب می‌شود باورها تولیدات تحریف را بپذیرند. در این صورت اهداف دشمن تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه . راه مقابله با جریان تحریف افزایش بصیرت است گفت: باید اطلاعات و اخبار را از کانال‌های درست دریافت کنیم و از صحت و درستی اخباری که به دستمان می‌رسد در تعامل با صاحب‌نظران و افراد مورد اعتماد و اهل فن مطمئن شویم. به اخبار و مطالبی که تولیدکنندگان آنها مشخص نیستند به دیده اعتماد و اطمینان نگاه و بر اساس این‌گونه اخبار موضع‌گیری نکنیم و تسلیم جریان تحریف نشویم.
انواری در پایان افزود: بالا بردن بینش ملت ایران از راه‌های مقابله با تحریف است. لازم است رسانه‌های ما اخبار و تحلیل‌های درست را به مردم برسانند و تلاش‌های جریان تحریف را خنثی کنند. ‌

۱۳۹۹/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...