نسخه چاپی

آژانس در مسیر تعامل با ایران

عکس خبري -آژانس در مسير تعامل با ايران

كاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم كشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین اعلام كرد كه گزارش مدیركل آژانس در رابطه با موافقنامه پادمان ان‌پی‌تی با جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است.

شیما احمدی- کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد که گزارش مدیرکل آژانس در رابطه با موافقنامه پادمان ان‌پی‌تی با جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است.
این گزارش از چند جهت حائز اهمیت است نخست این که متن این گزارش نشان دنده ی آن است که مدیر کا آزانس حاضر نشده است که پرونده را از مسیر و ریل اصلی خود خارج کند و در زیر بار فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی پرونده را دستخوش مسائل سیاسی نماید دوم اینکه این گزارش بی اهمیت بودن ادعاهای رژیم اشغال گر قدس را برجسته کرده و به صورت تلویحی گواهی می دهد اسناد اعلامی رژیم صهیونیستی یه آزانس ساختگی و فاقد ارزش حقوقی و برای ایجاد جنگ روانی بوده است. همچنین ارائه ی چنین گزارشی اذعان به شکل گیری یک قشه راه بین ایران و آزانس است. این گزارش نشان می دهد آزانس از رفتار منطقی و با حسن نیت ایران مبنی بر اجازه دسترسی به مکان های مورد نظر،رضایت عمل داشته و اقدامات کشورمان را مورد توجه قرار داده است همچنین در این گزارش بجز میزان ذخیره اورانیوم،در سایر بخش ها گام‌های ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای را منفی قلمداد نکرده که بخش اصلی روح این گزارش است.
البته ما نباید فراموش کنیم که در حال حاضر یک شکاف عمیق بین غربی ها و آمریکا به وجود آمده است و نگاه به برجام در بین غربی ها به یک صورت نیست و یک راهکار مشترک در بین آن ها دیده نمی شود در حال حاضر طرف اروپایی تا بعد از انتخابات آمریکا نمی خواهد برجام به آن صورتی که گردانندگان کنونی کاخ سفید می‌خواهند، رفتار کنند.
با این حال، در مقطع فعلی نقطه تمرکز تصمیم‌گیران کشورمان باید مبتنی بر حل‌وفصل ادعای اخیر آژانس بر اساس بیانیه اخیر تهران تا قبل از 13 آبان‌ماه (انتخابات آمریکا) باشد تا از بهانه‌جویی‌های واهی در آینده ممانعت گردد

۱۳۹۹/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...