نسخه چاپی

برپایی جایگزین موكب ها ی اربعین

عکس خبري -برپايي جايگزين موکب ها ي اربعين

اصل اربعین تبلور محبت حسینی است. ببینیم كجا می توانیم دل امام را بیشتر به‌دست آوریم. اگر موكب های مسیر اربعین بسته شدند می توانیم در سطح شهر موكب های خدمت رسانی و سلامت بزنیم تا همه مردم شاهد عقلانیت و عشق و محبت به امام باشند و معنای "حب الحسین یجمعنا" را درك كنند.

حجت‌الاسلام علی تبریزی- بدون تردید از نظر صحت و محتوا کتابی در باب زیارت اهل بیت به پای کامل الزیارات ابن قولویه قمی نمی‌رسد. در این کتاب که درباره اهمیت و ثواب زیارت همه ائمه روایاتی بیان شده، حدود هفتاد درصد محتوای آن مختص زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) است. این که از زمان حضرت آدم (ع) ماجرای حضور و زیارت و روضه خوانی در کربلا پایه گذاری شده و همه انبیاء از آدم تا خاتم هرکدام به نوعی در این سرزمین مورد آزمایش قرار گرفته و از ماجرای شهادت سبط پیامبر خاتم با خبرگشته اند.

حتی روایات این کتاب در خصوص اهمیت پیاده رفتن به زیارت نیز اشاره مستقیم دارند. برای مثال در چندین حدیث ذکر شده که هر گام در مسیر این زیارت معادل یک سفر حج محاسبه خواهدشد. همچنین تصریح شده که با افزایش گام ها حسنات نیز مضاعف خواهند شد.

در روایتی امام صادق (ع) برای بدن هایی که در مسیر زیارت زیر آفتاب قرار گرفته و سختی می‌کشند دعا می‌کنند.این بدان معناست که هرچه در این مسیر سختی و مشکلات بیشتر باشد اجر معنوی و آثار فراوان آن بیشتر خواهد شد.

حال سوال اینجاست که این گام ها چرا اینقدر پراجرند و دلیل این اهمیت عجیب چیست؟ امام صادق (ع) می‌فرماید قطره اشک بر سیدالشهدا (ع) اگر به اندازه بال مگسی باشد دریایی از گناه را محو می کند. شهید مطهری در ذیل این روایت می نویسد که آن قطره اشکی دریایی از گناه را می شوید که ما را به صفات اخلاقی امام نزدیک کند، به شهامت، به شجاعت، به انسانیت، به ازادگی، به ایثار و سایر حسنات برساند.

پس گام های مسیر زیارت نیز باید بتواند ما را هرچه بیشتر به امام نزدیک کند که اگر غیر از این باشد با هر گام، قدمی از امام دور می‌شویم!

امروز نیز اگر راه رسیدن به مرقد و ضریح امام بسته است اما راه رسیدن و پیوستن به خود امام باز است. باید ببینیم چه کاری مولایمان را مسرور می کند و چه عملی ما را به ارباب مان نزدیکتر می نماید. اگر امام صادق (ع) برای بدن هایی که خسته راه زیارت بودند دعا نمود امروز هم می توانیم آنقدر در راه ترویج فرهنگ اهل بیت کار کنیم و خسته شویم تا مشمول دعای حضرت گردیم.

اصل اربعین تبلور محبت حسینی است. ببینیم کجا می توانیم دل امام را بیشتر به‌دست آوریم. اگر موکب های مسیر اربعین بسته شدند می توانیم در سطح شهر موکب های خدمت رسانی و سلامت بزنیم تا همه مردم شاهد عقلانیت و عشق و محبت به امام باشند و معنای "حب الحسین یجمعنا" را درک کنند.


۱۳۹۹/۷/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...