نسخه چاپی

نانواكناری در گفتگو با نما:

مسیر تقویت ارزش پول ملی، در گرو فعال كردن صنایع تولیدی است

عکس خبري -مسير تقويت ارزش پول ملي، در گرو  فعال کردن صنايع توليدي است

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش ارزش پول ملی و افزایش ارزآوری باید توجه ویژه ای به واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه فعال شود.

ولی الله نانواکناری، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار نما اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که دولت باید به آن توجه کند، موضوع خودکفایی و نگاه به توانمندی های داخلی است.
وی افزود: امروز در حوزه تولید محصولات کشاورزی و دام به خودکفایی لازم دست یافته ایم و اگر دولت به این موارد توجه کند، قطعاً با صادرات این محصولات قیمت ارز هم کنترل خواهد شد یا اثرات منفی افزایش قیمت ارز بر افزایش قیمت کالاهای داخلی مهار می شود.
نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که یکی دیگر از راه های کنترل قیمت ارز و افزاش ارزش پول ملی این است که نفت را به صورت خام به بازارهای جهانی عرضه نکنیم، عنوان کرد: باید تلاشی صورت بگیرد تا حتماً نفت خام به فرآورده تبدیل شود و این فرآورده ها به بازارهای جهانی عرضه شود.
نانواکناری خاطرنشان کرد: باید دولت تلاش کند تا صادرات را در راستای افزایش قدرت ارزآوری توسعه و رونق بخشد، اما متأسفانه در این مسیر گام های مثبتی برداشته نشده است.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از راه های تقویت پول ملی فعال کردن صنایع تولیدی غیرفعال یا نیمه فعال هستند، گفت: این صنایع به واسطه تحریم ها و سوءمدیریت داخلی با مشکلی مواجه شده اند؛ لذا راه اندازی این واحدها می تواند به افزایش ارز پول ملی و ارزآوری کشور کمک کنند.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همچنین هزینه های غیرضرور باید در داخل کشور کاهش پیدا کند و این هزینه ها در قسمت هایی که به آن نیاز است، هزینه شود.

۱۳۹۹/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...