نسخه چاپی

نظر رییس سازمان محیط زیست درباره استمرار اتصال آب دریای خزر به خلیج گرگان

عکس خبري -نظر رييس سازمان محيط زيست درباره استمرار اتصال آب درياي خزر به خليج گرگان

رییس سازمان حفاظت محیط زیست نگاه علمی و كاملاً تخصصی به استمرار اتصال آب دریای خزر به خلیج گرگان را كه به دلیل رسوبگذاری و برخی فعالیت های انسانی دچار اختلال شده است، مورد تاكید قرار داد.

به گزارش نما ،عیسی کلانتری در جلسه ای که به منظور اجرای مصوبات ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب ها درباره احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان برگزار شد مدیریت و احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان را یکی از اولویت های ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب ها اعلام کرد.

وی خواستار مطالعه دقیق و جامع دربار دلایل پسروی آب دریای خزر و سناریوهای پیش رو ناشی از اثرات این پسروی شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین استفاده از فناوری های نوین و به خصوص دانش سنجش از دور در تعیین دقیق حجم آب مخزن تالاب‌های کشور به منظور تعیین حقآبه و بررسی اثرات اکولوژیک ناشی از نوسانات آب را بسیار ارزشمند دانست و بر تولید داده ها در ماه های مختلف سال و مقایسه آن ها در سال های مختلف تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر بهروز ابطحی - رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی - نیز در این جلسه گفت: مطالعات جامع نجات خلیج گرگان از طریق مدیریت یکپارچه حوضه مربوطه را عهده دار است.

وی در ادامه گزارش جامعی از نتایج مطالعات و تصمیمات لازم بر اساس نتایج آن که منطبق بر مدلسازی از اکوسیستم مربوطه بود را ارائه کرد.

همچنین در این جلسه نتایج استفاده از فناوری های نوین و بهره گیری از دانش سنجش از دور برای پایش و محاسبه حجم، عمق و مساحت تالاب ها که توسط یکی از شرکت های دانش بنیان با همکاری معاونت محیط زیست دریایی و تالاب ها انجام پذیرفته بود، ارائه شد.
ایسنا

۱۳۹۹/۸/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...