نسخه چاپی

رهاسازی دو قطعه فلامینگو در تالاب بین المللی میانكاله

رهاسازي دو قطعه فلامينگو در تالاب بين المللي ميانکاله

دو قطعه فلامینگو پس از تیمار، درمان و بازیابی توانایی پرواز در تالاب بین المللی میانكاله رهاسازی شدند.

به گزارش نما ،  رئیس اداره امور نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: این دو قطعه فلامینگو در شرایط نامناسب و در یک قفس توسط یک مجموعه دار پرندگان در ساری نگهداری می‌شد که پس از کشف، تیمار، درمان و بازیابی توانایی پرواز در تالاب میانکاله رهاسازی شدند.

کوروس ربیعی افزود:این فلامینگو‌ها چهار قطعه بودند که دو قطعه قبلا در تالاب میانکاله که تنها زیستگاه فلامینگو در استان است رهاسازی شده بودند.

سالانه حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار بال فلامینگو به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین گروه از پرندگان مهاجر زمستان گذران به تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران کوچ می‌کنند.


فلامینگو پرنده‌ای است با پا‌های دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده، بابدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگ‌های سفید و صورتی است که با پیمودن بیش از ۵ هزار کیلومتر از نواحی سردسیر شمالی برای زمستان گذرانی به تالاب میانکاله می‌آیند.

این پرندگان تا اوایل بهار سال آینده در تالاب بین المللی میانکاله و سایر تالاب‌های محلی منطقه و آببندان‌ها حضور خواهند داشت.


تالاب میانکاله با ۴۵ هزار هکتار مساحت از شمال بهشهر تا خلیج گرگان کشیده شده و از اوایل آذر ماه میزبان هزاران قطعه پرنده مهاجر از جمله فلامینگو‌ها است. 

صداو سیما 

۱۴۰۰/۱۲/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...