نسخه چاپی

اختصاصی نما:

گزارشی از یك ترور

عکس خبري -گزارشي از يک ترور

تایمز اسرائیل نوشت؛ بخش هسته‌ای ایران هدف اصلی است و ایران پاسخی نخواهد داد! این تیتر تایمز این مسئله را به ذهن نزدیك می‌كند كه چه فرد یا افرادی این اطمینان را برای صهیونیست‌ها حاصل كرده‌اند كه ایران پاسخی نخواهد داد، آیا كلید پروژه مهار از درون، در قفل اجرایی سازی چرخیده است؟


عصر جمعه در میان اخبار ناگوار کرونا، خبر ترور دانشمند هسته‌ای و موشکی کشورمان، ناگهان اذهان عمومی را به سمت روزهایی برد که در بحبوحه پیشرفت‌های مختلف هسته‌ای دانشمندان جوان و نخبه کشور با مشارکت عناصر اسرائیلی در خیابان‌های پایتخت ترور شدند.
ترور شهید محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بار دیگر علاوه بر نمایش عداوت تمام‌عیار رژیم صهیونیستی، نشان از دگردیسی راهبردی اسرائیل و آمریکا در قبال ایران دارد؛ چنانچه شش روز قبل تایمز اسرائیل نوشت؛ بخش هسته‌ای ایران هدف اصلی است و ایران پاسخی نخواهد داد! این تیتر تایمز این مسئله را به ذهن نزدیک می‌کند که چه فرد یا افرادی این اطمینان را برای صهیونیست‌ها حاصل کرده‌اند که ایران پاسخی نخواهد داد، آیا کلید پروژه مهار از درون، در قفل اجرایی سازی چرخیده است؟
نکته قابل‌تأمل این است که سال‌هاست صهیونیست‌ها محسن فخری زاده را به‌عنوان پدر صنعت هسته‌ای ایران نامیده‌اند و برای حذف فیزیکی وی خط‌ونشان کشیده و حتی مطابق مستندات دو سال قبل عملیاتی ناموفق علیه وی را طراحی کردند. این اتفاق در حالی رخ داده بود که دولت، در عمل پایبندی به برجام و محدودیت‌های هسته‌ای پروژه تنش‌زدایی آژانس اتمی را پیش می‌برد، اما امروز درمی‌یابیم این پروژه نه‌تنها نتوانست جنایت و دشمنی‌ها علیه مردم ایران را متوقف کند بلکه دشمنی آن‌ها را وارد فاز جدیدی کرد و با تمام حوادثی که در ماه‌های اخیر روی داد از شهادت فرمانده سپاه قدس، تهدید هواپیمای مسافربری ایران در آسمان دمشق، خرابکاری در سایت هسته‌ای نطنز همچنان عده‌ای درصدد بازگشت به مواضع برجامی خود هستند. این مواضع انفعالی با پیروزی بایدن در انتخابات اخیر آمریکا شکل ناموزون‌تری به خود گرفت و از تیترهای روزنامه‌های نزدیک به جریان اعتدال این امر به‌خوبی آشکار شد، حال با شهادت این دانشمند هسته‌ای کشورمان و تغییر فاز رژیم صهیونیستی که باهدف حفظ منافع و در راستای تثبیت معاهده قرن روی داد باید دولتمردان نسبت به تغییر راهبرد خود اقدام کنند تا تصویری ضعیف از ایران را به دشمنان مخابره نکرده و مقدمات تهدیدات بیشتر از این طریق فراهم نشود.
نفیسه زارعی

۱۳۹۹/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...