نسخه چاپی

نما گزارش می دهد:

مارادونا؛ ستاره ی حامی مظلومان

عکس خبري -مارادونا؛ ستاره ي حامي  مظلومان

با توجه به اكثر محتوایی كه در فضا مجازی دست به دست می شود می توان به خوبی دریافت كه بعضی از سخنان مارودانا بسیار مورد توجه دوستداران او بوده است كه مهترین آنها را می توان در مبارزه با ظلم و حمایت از مردم فلسطین دانست

احمد مدنی- به گزارش نما دیگو ارماندو مارادونا ۶۰ سال پیش در یکی از حومه‌های فقیرنشین بوئنوس آیرس به دنیا آمد مارادونا توانست در جوانی خودش را از فقر نجات دهد و به فوتبالیستی تبدیل شود که بسیاری او را بالاتر از پله برزیلی، بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ می دانند
حال با در گذشت او فیلم ها و تصاویر متعددی از مارادونا توسط طرفدارانش در فضای مجازی پخش می شود با توجه به اکثر محتوایی که در این فضا دست به دست می شود می توان به خوبی دریافت که بعضی از سخنان مارودانا بسیار مورد توجه دوستداران او بوده است که مهترین آنها را می توان در مبارزه با ظلم و حمایت از مردم فلسطین دانست. مارادونا یکی از حامیان‌ بزرگ آرمان فلسطین بود و هیچ گاه از این موضع عقب‌نشینی نکرد
اودر حمایت از ملت فلسطین گفته بود: از گفتن مواضع خود نسبت به مسئله فلسطین هیچ واهمه‌ای ندارم و در این باره به نارضایتی یا خشم هیچ فرد یا گروهی اهمیت نمی‌دهم، به ملت فلسطین همچون نوه دو ساله خود که نیاز به یاری و حمایتی بزرگ دارد، می‌نگرم.
این اسطوره آرژانتینی همچنین تأکید کرده بود: من از مسئله فلسطین حمایت می‌کنم چرا که در فضای مبارزه و ایستادگی در مقابل بی‌عدالتی، بزرگ شده‌ام. این سخنان مارادونا در رسانه‌های سراسر جهان از جمله رسانه‌های اسرائیلی بازتاب فراوانی یافت.
در زمانی که لابی‌ های صهیونیستی گلوگاه‌های رسانه‌ای دنیا را تسخیر کرده بودند، مارادونا بارها عشق و علاقه‌اش به مردم مظلوم فلسطین را فریاد زد.
همچنین مارادونا در یکی از ویدئوهایش که این روزها بسیار دست به دست می شود درباره اوضاع خاورمیانه و جنگ‌طلبی آمریکا در سوریه گفته بود: من ارنستو چه گِوارا فوتبال هستم و به مردم اهمیت می‌دهم. "او در ادامه درباره آمریکا می‌گوید: "نیازی نیست به دانشگاه بروید تا بفهمید آمریکا می‌خواهد سوریه را نابود کند. "
علاقه ی مارادونا به چگوارا و کاسترول بی اندازه بود به طوری که تصویر آنها را بر روی بدن خود تتو کرده بود و در مقدمه زندگی نامه اش نوشته بود: تقدیم به فیدل کاسترو و از طریق او به همه مردم کوبا.»
مارادونا با نگاه سرمایه داری و ضعیف کشی مشکل داشت و در پی عدالت خواهی برای بشریت بود به گونه ای که در سال 2005 در نشست کشورهای آمریکایی در آرژانتین، این موضوع را فریاد زد.مارادونا با پوشیدن تی‌‌شرتی با برچسب «بوش را متوقف کنید» و با حضور جورج دبلیو بوش در آرژانتین مخالفت کرد.
وی همچنین در سال 2007 با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: «من از هرچه از آمریکا می‌آید متنفرم. با تمام توان از آن متنفرم.»
مارادونا سال ۲۰۱۵ نیز حملات تروریستی فرانسه را محکوم کرد و یادداشت او در صفحه فیسبوکش در این زمینه خشم اسرائیلی‌ها را به دنبال داشت.
او در یادداشت خود به خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی در فرانسه، سوریه، لبنان و فلسطین (منظور او قربانیان جنایات و حملات تروریستی رژیم صهیونیستی بود) تسلیت گفت
گفتنی است؛ دیگو مارادونا ۵ آذر ماه بر اثر ایست قلبی درگذشت.


۱۳۹۹/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...