نسخه چاپی

مسابقه قیمت ملك میان تهران و سایر شهرها

تازه ترین آمار كشوری از روند تغییرات قیمت و حجم معاملات مسكن در ۳۱ استان، نشان می دهد تحت تاثیر كاهش فاصله تورم قیمت مسكن در كشور با تورم مسكن تهران در تابستان امسال، شكاف جدید در قیمت واحدهای مسكونی رصد شد.

به گزارش نما ،براساس آمارهای رسمی، عملیات بازتنظیم قیمت استانی مسکن در حالی در فصل پرتنش تابستان ۹۹ متوقف شد که تعقیب و گریز بین نسبت موجود میان سطح متوسط قیمت مسکن در تهران و میانگین کشوری قیمت مسکن همچنان ادامه دارد.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، تورم نقطه ای مسکن در کشور در حالی از پاییز ۹۸ نسبت به تورم نقطه ای مسکن تهران سبقت گرفته بود که بر مبنای آماری که روز گذشته درخصوص تحولات کشوری قیمت مسکن در تابستان امسال منتشر شد، اگرچه همچنان تورم نقطه ای مسکن در کشور پیش تر از تورم نقطه ای مسکن در تهران است اما فاصله تورمی در بازار معاملات مسکن تهران و کشور کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد تا قبل از پاییز ۹۸، تورم نقطه ای مسکن در تهران از تورم نقطه ای مسکن در کشور جلوتر بود اما از پاییز ۹۸ به بعد این روند معکوس شد و بازار مسکن با سبقت تورم کشوری نسبت به تورم مسکن تهران مواجه شد. تابستان ۹۸، تورم نقطه ای مسکن در کشور ۶۴ درصد بود اما سرعت رشد قیمت مسکن در این فصل در مقایسه با فصل مشابه سال قبل یعنی تابستان ۹۷ در تهران برابر با ۸۱ درصد گزارش شد.
با این حال و به دنبال تحولات ایجاد شده در بازار مسکن تهران و بازار معاملات مسکن کشور از پاییز ۹۸ این نسبت معکوس شد. به طوری که براساس آمارهای رسمی در پاییز ۹۸ تورم نقطه ای مسکن در کشور ۶۰ درصد و در تهران ۴۳ درصد گزارش شد.
بازار نیوز

۱۳۹۹/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...