نسخه چاپی

پیام حاج قاسم به دلتمردان دشمنی كه با آن قدم می‌زنید قابل‌اعتماد نیست!

وقتی كه حاج قاسم هم جزء دلواپسان شد

عکس خبري - وقتي که حاج قاسم هم جزء دلواپسان شد

روزی سردار سلیمانی به من كه معاون وزیر خارجه بودم زنگ زدند، در آن زمان آقای ظریف در لوزان سوئیس با ۵ كشور در حال مذاكرات هسته‌ای بودند. شب قبل از آن تصاویری از قدم زدن آقای ظریف با جان كری منتشر شده بود. سردار با كنایه و خنده‌ای به من گفت دارید با آمریكایی‌ها قدم می‌زنید؟!

به گزارش نما «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در یک مصاحبه گفت: «روزی سردار سلیمانی به من که معاون وزیر خارجه بودم زنگ زدند، در آن زمان آقای ظریف در لوزان سوئیس با ۵ کشور در حال مذاکرات هسته‌ای بودند. شب قبل از آن تصاویری از قدم زدن آقای ظریف با جان کری منتشر شده بود. سردار با کنایه و خنده‌ای به من گفت دارید با آمریکایی‌ها قدم می‌زنید؟! سپس گفتند این پیامی که می‌خواهم بگویم را به آقای ظریف برسانید. من به دفتر ایشان رفتم. او می‌خواست ما را توجه بدهد به این مسئله که به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد. در آن جلسه به من گفتند ما اسناد دقیقی به دست آوردیم مبنی بر اینکه در جریان سقوط شهر موصل به دست داعش، چند هواپیمای غول‌پیکر لجستیکی آمریکایی در تاریخ و ساعت مشخص در فرودگاه موصل به زمین نشسته است و از یکی از این هواپیماها ژنرال‌های آمریکایی پیاده می‌شوند و فرماندهان داعش روی فرش قرمز به استقبال آن‌ها می‌روند. سپس گفتند در جریان این اتفاق به مدت ۵ ساعت در سالن vip فرودگاه موصل بین ژنرال‌های آمریکایی و فرماندهان داعش مذاکره می‌شود. جزئیات این مذاکره و فایل آن در اختیار سردار سلیمانی بود. در تمام این مدت ۵ ساعت هم سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته آمریکایی از هواپیماهای لجستیکی پیاده می‌شد و در اختیار نیروهای داعش قرار می‌گرفت. تمام تصاویر و نوع سلاح‌ها در این اسناد مشخص بود. سردار سلیمانی می‌خواستند با این اسناد به ما بگویند این دشمنی که در حال مذاکره با شماست، قابل‌اعتماد نیست».

رئیس جمهور وقت در طول مدت 8 سال ریاست جمهوری همواره سعی در خاموش کردن صدای منتقدان کشور را داشت که نمونه های زیادی از آن وجود دارد اما ما در اینجا تنها به یک نمونه از آن ها اکتفا می کنیم به عنوان مثال جناب روحانی خطاب به منتقدین و مخالفین برجام گفت:
«یک عده شعار می‌دهند، ولی بزدل سیاسی‌اند؛ هر وقت می‌خواهد مذاکره شود یک عده می‌گویند داریم می‌لرزیم؛ خوب به جهنم، بروید یک جای گرم پیدا کنید.»
با وجود تاکید های مکرر مقام معظم رهبری و منتقدین و دلسوزان کشور مبنی بر گرفتن ضمانت های لازم در برجام، تیم مذاکره تضمین را تنها در امضای وزیر خارجه آمریکا می‌دید؛ به گونه ای که آقای عراقچی در آن مقطع گفت: «آنچه برای ما مهم است، این است که برجام در مرحله اجرا با هیچ‌گونه خدشه و صدمه‌ای مواجه نشود، آقای کری این تضمین را به عنوان وزیر خارجه آمریکا به‌صورت کتبی با امضای رسمی ‌داده است!»
حال بعد از صدمات بیشماری که از طریق برجام به کشور زده شد و با وجود اینکه طرف غربی به کوچکترین تعهدات خود عمل نکرد حامیلان اندیشه حل مشکلات از طریق مذاکرات عزم خود را برای مذاکره مجدد جزم کرده و قصد تکرار خطاهای گذشته را دارند. مگر نه اینکه مقام معظم رهبری تنها راه حل مشکلات کشور را خنثی سازی تحریم ها دانستند پس چرا دولتمردان با توجه به تجربه ی تلخ مذکره پیشین بجای نگاه به ظرفیت های داخلی برای برطرف کردن تحریم ها باز هم به مذاکره با آمریکا دل خوش کرده اند؟ بی‌شک ملت با انتخاب دولت جوان و انقلابی، می‌توانند راه غلط گذشته را اصلاح کنند

۱۳۹۹/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...