نسخه چاپی

نگاهی به موضع گیری وزیر خارجه آمریكا درباره برجام در اولین نشست خبری

با دست پس زدن و با پا پیش كشیدن برجام توسط آمریكا

عکس خبري -با دست پس زدن و با پا پيش کشيدن برجام توسط آمريکا

آنتونی بلینكن وزیر خارجه تازه آمریكا در نخستین نشست خبری خود مدعی شده است كه ایران ابتدا باید به تعهدات برجامی خود عمل كند و سپس واشینگتن درباره بازگشت به برجام تصمیم می‌گیرد.

به گزارش نما آنتونی بلینکن وزير خارجه تازه آمريکا در نخستين نشست خبري خود مدعي شده است که ايران ابتدا بايد به تعهدات برجامي خود عمل کند و سپس واشينگتن درباره بازگشت به برجام تصميم مي‌گيرد.
وقتی سخنان ویز خارجه آمریکا را در کنار سخنان گزینه ی پیشنهادی بایدن برای تصدی پست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل قرار می دهیم که طی سخنانی گفته بود که "آمریکا در پی پیدا کردن مسیر مشترک با چین و وروسیه است تا فشارها را بر ایران افزایش داده و ایران را وادار به رعایت کامل تعهداتش در برجام کند!" کاملا مشخص می شود که آمریکا چه راهی را برای مقابله با ایران ترسیم و تدارک دیده است.
طرح فعلی رئیس جمهور جدید آمریکا گزینه ی فشار سیاسی منهای جنگ است. به بیان ساده تر بایدن به دنبال ایجاد یک اجماع بین المللی علیه ایران است تا بتواند به یاری دوستان اروپایی خود پرونده ی ایران را به شورای امنیت بکشاند و در مسير کاناليزه شده مد نظر خود قرار دهد. بایدن به این مهم به خوبی آگاه است که طرحی را که مد نظر قرار داده بدون همراهی چین و روسیه ممکن نمی تواند به نتیجه مطلوب برساند و این طرح بدون همراهی این دو کشور به انسداد خواهد رسید. همچنین رئیس جمهور جدید آمریکا به این نکته هم توجه دارد که در حال حاضر منطقه پرتنش، نابود کننده اجماع و سناريوي آنان بوده و بخاطر همین رقابت های تسلیحاتی و قرار دادهای ترامپ با کشورهای عربی را بی فایده می داند.
بایدن قصد بازگشت به برجام را دارد اما زمانی میخواد به برجام باز گردد که ایران به تمامی تعهدات خود عمل کند و امیدوار است از طریق روسیه و چین بتواند ایران را به نقطه ی اول برگرداند.
البته آنچه که در بالا گفته شد تماما مقدمه ی راه آمریکاست و بخش اصلی سناریوی بایدن زمانی آغاز می شود که مسيري براي سرايت و توسعه برجام به حوزه‌هاي امنيت ملي ايران پیدا کند .
ما در حال حاضر می توانیم به راحتی طرح های آمریکا را حنثی کنیم به شرط آنکه بر خواسته های بحق خود اصرار ورزیم و همزمان نگذاریم که چین و روسیه به بخشی از طرح آمریکا ملحق شوند

۱۳۹۹/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...