نسخه چاپی

تهدید حمله نظامی به ایران،مقامات اسرائیل را به جان هم انداخت

تحلیلی بر تهدیدهای نظامی جدید اسرائیل علیه ایران

عکس خبري -تحليلي بر تهديدهاي نظامي جديد اسرائيل عليه ايران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و برخی فرماندهان ارتش این رژیم، در روزهای گذشته ایران را به حمله نظامی تهدید كردند!

شیما احمدی- به گزارش نما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و برخی فرماندهان ارتش این رژیم، در روزهای گذشته ایران را به حمله نظامی تهدید کردند!
سپهبد «آویو کوخاوی» فرمانده ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی روز سه شنبه به دولت «جو بایدن» رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا در مورد پیوستن مجدد واشنگتن به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران هشدار داد و مدعی شد که به نیروهای تحت امرش دستور داده آمادگی خود را برای اقدام تهاجمی احتمالی علیه ایران در سال آینده افزایش دهند.
این مواضع باعث انتقاد بسیاری از تحلیلگران رژیم صهیونیستی شد به طوری که گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در همان کنفرانس به صورت ضمنی از این سخنان انتقاد کرده و عدم تقابل علنی با آمریکایی‌ها را خواستار شد.
عامو گلعاد، سرلشکر ذخیره و مسؤول سابق در تشکیلات امنیتی هم در این باره گفت: رئیس ستاد ارتش نباید چنین کاری انجام دهد بلکه این نخست وزیر است که باید سیاست آن را تعیین کند. گلعاد در ادامه گفت: حمله به رئیس جمهوری چه فایده‌ای دارد؟ وزیر خارجه جدید آمریکا و رئیس سی‌آی‌ای و مشاور امنیت ملی به لزوم این توافق باور دارند. در گذشته ما به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا حمله کردیم اما نتیجه آن چه شد؟ به نظر من ما هیچ گونه کمکی دریافت نکردیم و تنشی شکل گرفت.
همچنین غیورا آیلند رئیس پیشین شورای امنیت رژیم صهیونیستی در واکنش به این سخنان گفت: با توجه به امنیت بالای زیرساخت‌های ایران، مجموعه دفاعی بسیار خوب و توانمندی‌های نظامی خیره کننده‌ای که ایرانی‌ها به آنها دست یافته‌اند، امکان ندارد اسرائیل به ایران حمله کند چرا که مقابله با آن‌ها بسیار دشوار است.
اکنون و برای بررسی بیشتر موضوع به نکاتی در این زمینه اشاره می کنیم:
در حال حاضر رژیم صهیونیستی در داخل کشور خود دارای چالش های متعدد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است. عدم ثبات دولت و اعلام کردن چهارمین دور انتخابات پارلمانی امری کم سابقه(اگر نگوییم بی سابقه ) از دوران تشکیل حکومت جعلی اسرائیل است همچنین در زمینه ی اقتصادی با وجود ویروس کرونا درآمد های این رژیم جعلی کاهش یافته و موجب اعتراضات گسترده شده است.
حضور حزب‌الله در لبنان و گروه‌های مقاومت در غزه هم حصار امنیتی این رژیم را بصورت چشم گیری زمینگیر کرده است
راهبرد امنیتی این رژیم بر تهدید استوار است ؛ یعنی باید این رژیم به‌گونه‌ای جلوه دهد که همچنان توانایی تهدید و ایجاد هزینه برای دشمنان خود را دارد؛ چرا که در غیر این صورت امنیت این رژیم جعلی به خطر خواهد افتاد. با وجود مشکلاتی که در داخل رژیم صهیونیستی به وجود آمده و ظرفیت بالای ایجاد شده توسط گروهای مقاومت، این رژیم توانایی عملی کردن تهدیداتش را ندارد، بلکه در صورت بروز کوچک‌ترین خطا، خود دچار تهدیدات معتبر نظامی خواهد شد.

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...