نسخه چاپی

از اعتراض به تست دوپینگ سهراب تا تغییر وزن خودسرانه/ سلطان اوت دوباره به اوت زد!

عکس خبري -از اعتراض به تست دوپينگ سهراب تا تغيير وزن خودسرانه/ سلطان اوت دوباره به اوت زد!

كیانوش رستمی كه در سالیان اخیر هر كجا رفته ناكام بوده، حالا به یك بهانه واهی دوباره جنجال سازی كرده است.


به گزارش نما، داستان حاشیه های کیانوش رستمی تمامی ندارد. وزنه بردار ناکام سالیان اخیر ایران که دوباره حاشیه جدیدی را رقم زده، غافل از این قبری که او بالای سرش گریه می کند، مرده ای ندارد!

با تصمیم فدراسیون وزنه برداری، ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند، طبق تصمیم فدراسیون، تمامی وزنه‌برداران باید در اردوی تیم ملی حاضر می‌شدند تا تست دوپینگ بدهند در غیر این صورت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را از دست می دادند. تورنمنتی که بعد از مدتها تعطیلی رقابتهای وزنه برداری فروردین سال آینده در ازبکستان برگزار می شود و امتیازات آن نقش کلیدی در کسب سهمیه المپیک خواهد داشت.

کیانوش رستمی که سال‌هاست ساز خودش را می‌زند و در اردوی تیم ملی حاضر نمی‌شود، به دلیل اینکه مسابقات قهرمانی آسیا را از دست ندهد، به تهران آمد و روز گذشته تست دوپینگ داد، اما رستمی بلافاصله پس از تست دوپینگ در صفحه شخصی‌اش با انتقاد از سیاست های فدراسیون نوشت که فدراسیون در حالیکه او را برای انجام تست دوپینگ تحت فشار قرار داده که برخی دیگر از وزنه برداران برای انجام این تست هیچ محدودیتی نداشته و هر زمان که تمایل داشتند، می توانند تست دوپینگ بدهند. کیانوش رستمی پس از دادن تست دوپینگ نسبت به حضور نداشتن برخی‌ها در زمان دادن حضور ماموران نادو اعتراض خود را علنی کرد تا اینچنین حاشیه جدیدی را کلید بزند.

اگرچه کیانوش رستمی به وضوح نامی از فردی نیاورد اما مشخص بود کنایه های او معطوف به سهراب مرادی رقیبش است که در دسته 96 کیلو برای کسب سهمیه المپیک با او رقابت شدیدی دارد. با وجود ادعای رستمی مبنی براین که برخی‌ها امتیاز خاصی دارند اما فرد مورد نظر او صبح امروز (سه شنبه) تست دوپینگ داد.

سهراب که بعد از پایان مصدومیت و دوران نقاهت در حال حاضر زیر نظر فدراسیون تمریناتش را دنبال می کند. مرادی که روز گذشته به دلیل کار شخصی برای تست دوپینگ در اردوی تیم ملی حاضر نشده بود، به همراه کیا قدمی که به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می‌برد و پس از منفی شدن تست کرونا از خانه خارج شده بود، صبح امروز در دفتر ستاد مبارزه با دوپینگ حاضر شدند و تست دادند.

از اعتراض به تست دوپینگ سهراب تا تغییر وزن خودسرانه/ سلطان اوت دوباره به اوت زد!

*تصمیم جدید کیانوش؛ تغییر وزن خودسرانه برای قهرمانی آسیا

تیم ملی وزنه برداری خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کند و این مسابقات آخرین شانس وزنه برداران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک محسوب می شود.

کیانوش رستمی وزنه بردار یاغی ایران که سالهاست اردوهای تیم ملی را تحریم کرده و به شکل انفرادی تمرین می کند، در آستانه این رقابتها تصمیم عجیبی گرفته. او که در وزن 96 کیلوگرم با سهراب مرادی برای کسب سهمیه المپیک رقابت دارد،

قصد دارد در مسابقات قهرمانی آسیا در دسته 89 کیلوگرم وزنه بزند تا شانس حضورش در المپیک توکیو را افزایش دهد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که رستمی وزن بدنش را کاهش داده و حتی تصمیم بر این داشت که در مسابقات کلمبیا که کنسل شد در وزن 89 وزنه بزند و حالا قصد دارد روی تخته رقابتهای قهرمانی آسیا در ازبکستان این تصمیم خود را اجرایی کند.

رستمی که به دلیل نتاجی بسیار ضعیف و اوت کردن پی در پی در رقابتهای مختلف، از لحاظ امتیازی برای کسب سهمیه المپیک شرایط مناسبی ندارد، به خاطر امتیازات المپیک می‌خواهد یک دسته پایین تر بیاید تا با رکورد مجموع خوب بتواند سهمیه را کسب کند؛ او تصمیم داشت هم در گزینشی کلمبیا هم در قهرمانی آسیا در این دسته شرکت کند. حالا مسابقات کلمبیا کنسل شد و قرار است در ازبکستان در این وزن حضور پیدا کند.

این در حالیست که شرایط او برای موفقیت در این دسته هم دشوار است. کیانوش رستمی اگر بخواهد در دسته 89 شرکت کند باید رکورد قابل توجهی ثبت کند یعنی حداقل 395 تا 400 کیلو مجموع رکوردش باید باشد و منتظر نتایج بقیه رقبایش در وزن 96 از جمله سهراب مرادی باشد.

رستمی در حال حاضر وزن خود را کم کرده تا شانس کسب سهمیه را داشته باشد اما حتی در صورت کسب سهمیه المپیک باز هم باید برای حضور در المپیک وزن خود را به 96 برساند و این تغییر وزن‌ها در این مدت زمان کوتاه به هیچ عنوان اصولی نیست و قطعا شرایط او را در صورت حضور در توکیو تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به هر حال رستمی تصمیم نهایی را خودش گرفته و آخرین شانسش را می‌خواهد امتحان کند و تیر آخرش را هم رها کند.
منبع: دانا

۱۳۹۹/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...