نسخه چاپی

دبیركل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در گفتگو با نما :

بی‌اعتنایی دولت به فریادهای اصناف آسیب‌دیده از كرونا/ دولت تنها شعار می دهد

عکس خبري -بي‌اعتنايي دولت به فريادهاي اصناف آسيب‌ديده از کرونا/ دولت تنها شعار مي دهد

عضو مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی گفت: با مشكلات موجود در زمینه نقدینگی ارائه وام‌های كم‌بهره به كارگران و كارفرمایان می‌توان بسیاری از مشكلات را حل كرد. یكی دو سالی است كه مشكلات قشر ضعیف و اصناف افزایش پیدا كرده و علیرغم فریادهایی كه سر داده می‌شود دولت كاری نمی‌كند و تنها شعار می‌دهد.

احمد کریمی‌اصفهانی دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در خصوص حمایت از اصناف و اقشار آسیب‌دیده در دوران کرونا گفت: اولویت اول دولت باید متمرکز بر مهار کرونا از طریق واکسن باشد و باید تا اواخر بهار این موضوع را مدیریت و جمع کند، تعطیلی کسب‌وکارها مشکلات بسیاری را برای اصناف ایجاد کرده؛ زیرا اداره‌ها حقوق موظفشان بر عهده دولت است و کسبه و تجار و واحدهای تولیدی به‌عنوان اقشار آسیب‌پذیر از کرونا هستند که مالیات و عوارض مربوط را باید پرداخت کنند و وضعیت وخیمی برای آن‌ها پیش‌آمده است.

وی با بیان هزینه‌های سنگینی که به کارخانه‌ها و واحدهای تولید در ایام کرونا تحمیل‌شده افزود: دولت باید در زمینه ارائه تسهیلات از طریق بانک‌ها، بیمه‌ها و مالیات به بنگاه‌ها کمک کند. دولت در بخش‌هایی مثل بیمه و دارایی تذکراتی را می‌دهد اما گوش شنوایی نیست.

عضو مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: با مشکلات موجود در زمینه نقدینگی ارائه وام‌های کم‌بهره به کارگران و کارفرمایان می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد. یکی دو سالی است که مشکلات قشر ضعیف و اصناف افزایش پیدا کرده و علیرغم فریادهایی که سر داده می‌شود دولت کاری نمی‌کند و تنها شعار می‌دهد.

کریمی اصفهانی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های آسیب زا در کنار عدم دقت به گسترش کرونا، موانعی است در اقتصاد ایجاد شد به‌طور نمونه موضوع مرغ و قیمت‌گذاری آن عرضه این محصول را دچار مشکل بسیار کرد و هر یک از نهادهای مسئول مشکل را بر گردن دیگری می‌اندازند برای این حوادث و سهل‌انگاری‌های مدیریتی باید جرم انگاری شود.

وی با بیان اینکه بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی به گمرک نمی‌رسد و مشکل توزیع و کسری در بازار گفت: اگر دولت چاپارخانه هم بود باید این بخش‌نامه به گمرک تاکنون رسیده بود و از ادعای دولت الکترونیک نرسیدن و اجرایی نشدن بخش‌نامه بعید است. قوه قضائیه و وزارت اطلاعات باید به این موارد ورود کند؛ چرا که ممکن است عامدانه برای ایجاد فشار و نارضایتی در بین مردم این اتفاقات رخ دهد.

کریمی اصفهانی در پایان تصریح کرد: دولت در جاهای مختلف سهل‌انگاری می‌کند و نهادهای مربوطه مثل قوه قضائیه و وزارت اطلاعات باید به دنبال پیدا کردن مسببین ایجاد مشکل و نارضایتی برای مردم باشند.

۱۴۰۰/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...