نسخه چاپی

سهم بالای صنعت در تامین مالیات دغدغه تولیدكنندگان مازندران است

سهم بالاي صنعت در تامين ماليات دغدغه توليدکنندگان مازندران است

رئیس خانه صمت مازندران با بیان اینكه سهم مالیات در تامین بودجه دغدغه تولیدكنندگان استان است، گفت: اكنون ۴۳ درصد این درآمد از صنعت تولید می‌شود كه دو برابر نرم جهانی است.

به گزارش نما ، مجتبی رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه دغدغه های فراروی صنعت و تولید بسیار زیاد است، اظهار داشت: طی ۱۲ سال گذشته به دلیل وجود این دغدغه ها، هر سال مقام معظم رهبری شعار سال را به حوزه های اقتصادی و تولید اختصاص داده اند.


وی افزود: مهمترین مشکلات فراروی تولید و اقتصاد استان، فضای کسب و کار به شمار می رود و رتبه خوبی در این بخش نداریم و اکنون رتبه ۱۲۷ جهانی را دارا هستیم.


رئیس خانه صمت مازندران با عنوان اینکه دربهبود فضای کسب و کار دستگاه ها وقوای سه گانه نقش بسیاری دارند، اظهار داشت:مشکلات بانکی از دیگر دغدغه های فراروی تولیدکنندگان به شمار می رود.


رضوی ادامه داد: ۷۳ درصد نارضایتی تولیدکنندگان مربوط به مسائل بانکی است زیرا از سال ۶۳ که قانون نظام بانکداری اسلامی را جایگزین نظام قبلی کردیم توفیقی در این بخش نداشتیم و گلایه های زیادی وجود دارد.


وی تصریح کرد: نسبت سهم مالیات در تامین بودجه کشور نیازمند بازنگری است زیرا اکنون ۴۳ درصد این درآمدها از بخش صنعت تامین می شود و در صورتی که نرم جهانی ۲۰ تا ۲۲ درصد است.


رئیس خانه صمت مازندران افزود: همچنین سهم کارفرما در تامین اجتماعی نیز از دیگر دغدغه ها است و جزو ۱۰ کشور دنیا هستیم که کارفرمایان سهم بالایی در تامین اجتماعی دارند.

بازار 

۱۴۰۰/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...