نسخه چاپی

ایران صاحب تكنولوژی «یخچال‌های نگهداری واكسن كرونا» شد

عکس خبري - ايران صاحب تکنولوژي «يخچال‌هاي نگهداري واکسن کرونا» شد

با ساخت یخچال‌های مخصوص نگهداری ساخت واكسن توسط یك شركت دانش‌بنیان در كشورمان، ایران ششمین كشوری است كه تكنولوژی تولید یخچال‌های واكسن استاندارد را برطبق لیست WHO دارد.

به گزارش نما، با همت دانش‌بنیان‌های کشورمان، ایران به جمع تولیدکنندگان یخچال‌های مخصوص نگهداری واکسن پیوست؛ این نوع یخچال‌ها در هنگام قطع برق، قابلیت نگهداری سالم واکسن را تا ۴۸ ساعت دارند.

در هنگام شیوع بیماری‌های خطرناکی مثل کرونا، زندگی انسان‌ها به واکسن وابسته می‌شود و در این وضعیت چگونگی نگهداری واکسن، در شرایطی مثل قطعی برق پردردسر است؛ برای حل این مشکل یک شرکت دانش‌بنیان، یخچال‌های نگهداری واکسن‌های ضدکرونا را اختراع کرده که بعد از شارژ شدن، تا چند روز بدون برق کار می‌کند و با استفاده از این فناوری هوشمند، دمای هوا در این یخچال‌ها ثابت است.

هم‌اکنون این یخچال‌های نگهداری واکسن در نمایشگاه‌های دانش‌بنیان عرضه شده و برخی از شرکت‌های خصوصی آن را خریداری کردند؛ این گروه دانش‌بنیان می‌توانند سالانه ۲۵۰۰ دستگاه یخچال‌های نگهداری واکسن را تولید کنند؛ این یخچال‌ها می‌توانند واکسن‌های ضد ویروس کرونا را در شرایط سخت نیز نگهداری کنند که هم موجب نجات جان انسان‌ها و هم موجب کاهش هزینه در این بخش می‌شود.

"دانیال دانش‌فر" رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان گفت: یخچال‌هایی که در این شرکت دانش‌بنیان تولید می‌شود ۲۰ ساعت بعد از قطع برق یا خرابی کمپرسور یا هر خرابی دیگری می‌تواند دما را بین ۲ تا ۸ درجه سانتیگراد نگهداری کند؛ در مدل‌های صندوقی که در این شرکت تولید شده‌اند، می‌تواند تا ۲ شبانه‌روز یا ۴۸ ساعت بعد از قطع برق، دما بین ۲ تا ۸ درجه سانتیگراد نگهداری شود.

"پارسا دانش‌فر" مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره تولید این محصول در این شرکت اظهار کرد:‌ با تکنولوژی که ما در این شرکت بدست آوردیم، ایران ششمین کشوری است که تکنولوژی تولید یخچال‌های واکسن استاندارد را برطبق لیست WHO دارد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...