نسخه چاپی

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نما:

زیر بار مذاكره برای مذاكره نمی‌رویم

عکس خبري -زير بار مذاکره براي مذاکره نمي‌رويم

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس بر عملكرد دولت و تیم مذاكره كننده كشورمان نظارت می‌كند تا حتماً خطوط قرمز نظام و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران در مذاكرات آینده مورد توجه جدی قرار گیرد.


ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی «نما» درباره ساز و کار انجام مذاکرات هسته ای آینده اظهار داشت: ما هیچ گاه نباید مذاکره را برای مذاکره انجام دهیم و از سوی دیگر زمان زیاد خواهی و امتیاز طلبی غربی‌ها تمام شده است.

وی بیان کرد: ملت ایران با وحدت خودشان و توجه به تدابیر مقام معظم رهبری نشان دادند که تحت تاثیر تحریم ها، فشارها و تهدیدات غربی ها قرار نمی‌گیرند و بر این اساس حربه فشار و تحریم غربی‌ها دیگر تاثیری روی ایران ندارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای یک امتیاز بزرگ برای کشورمان محسوب می‌شود و تودهنی محکمی به بسیاری از کشورهاست که می خواستند ایران را در عرصه بین المللی دچار انزوا کنند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: آمریکا و غربی‌ها به دنبال برجام دو و سه و مذاکره درباره مباحث موشکی ما بودند که باید گفت هیچ کشوری درباره سلاحی که با دستان توانمند نیروهای داخلی خودش ساخته می‌شود و برای آن کشور بازدارندگی ایجاد می‌کند، مذاکره نمی‌کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ایران ثابت کرده است که هیچ گاه از توان دفاعی خودش برای کشور گشایی و جنگ استفاده نمی‌کند و توان دفاعی ایران صرفاً برای ما در مقابل تحرکات دشمنان بازدارندگی ایجاد می کند.

اسماعیلی تاکید کرد: اگر غربی‌ها به‌دنبال این هستند که باز هم زیاده خواهی کنند و از ما امتیاز بگیرند جمهوری اسلامی ایران این موضوع را قبول نمی‌کند و به هیچ وجه زیر بار مذاکره برای مذاکره و مذاکرات فرسایشی نمی‌رود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران باید به صورت کامل اجرا شود. در این قانون به طرف مقابل فرصت داده شده است به تعهدات برجامی خود عمل کند و اگر آنها این اقدام را انجام ندهند، ایران بحث‌های هسته‌ای صلح آمیز خود را ادامه می‌دهد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات کاملاً مشخص است و ما به هیچ وجه زیر بار گفت‌وگو بر سر مباحث موشکی و هسته ای نمی رویم‌.

وی گفت: مجلس بر عملکرد دولت و تیم مذاکره کننده کشورمان نظارت می‌کند تا حتماً خطوط قرمز نظام و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران در مذاکرات آینده مورد توجه جدی قرار گیرد.

۱۴۰۰/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...