نسخه چاپی

مذاكره كنندگان در وین بدنبال كاهش اختلافات هستند

عکس خبري -مذاکره کنندگان در وين بدنبال کاهش اختلافات هستند

نماینده روسیه در گفتگوهای وین از تلاش مذاكره كننندگان برای كاهش اختلافات خبر داد.

به گزارش نما، «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در پایتخت اتریش که در گفتگوهای وین نیز حضور دارد، در حساب کاربری خود در توئیتر از تلاش مذاکره کنندگان برای کاهش اختلافات خبر داد.

اولیانوف در این ارتباط گفت: در گفتگوهای وین بسیاری از مسائل باقی مانده باقی مانده است. اما مذاکره کنندگان سخت تلاش می‌کنند تا اختلافات را کاهش دهند.
این دیپلمات ارشد و برجسته روسی در ادامه افزود: شرکت کنندگان برجام و آمریکا بدون ایران اواخر عصر دوشنبه یک جلسه داشتند. همه آنها به جز آمریکا با ایران تماس نزدیک دارند.

همزمان با شروع ادامه مذاکرات از روز جمعه بین ایران و ۱+۴ شامل کشورهای روسیه، چین و سه کشور اروپایی یاد شده، جلسات تخصصی جهت بررسی پیش‌نویس ها و پیشنهادات ایران که تروئیکای اروپایی آنها را غیرواقعی توصیف کردند، برگزار شده است.

علاوه بر جلسات تخصصی، گفتگوها و رایزنی‌هایی در سطوح مختلف نیز در روز شنبه ادامه یافت.

پیش از این، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین، با انتشار توییتی اعلام کرده بود که مذاکرات راحت و بی دردسر به پیش می‌رود. وی در این باره نوشت: مذاکرات وین در حال انجام است. برای امروز تعدادی نشست در قالب‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است. بسیاری از موضوعات باقی مانده همچنان در دستور کار قرار دارند، اما اکنون، پس از وقفه هفته گذشته، به درستی و مطابق با هنجارها و قواعد دیپلماسی چندجانبه به آنها پرداخته شده است.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...