نسخه چاپی

نما بررسی كرد؛ حامیان «دیپلماسی التماسی» چه می گویند

ذوق زدگی اصلاح طلبان از مذاكره با آمریكا

عکس خبري -ذوق زدگي اصلاح طلبان از مذاکره با آمريکا

این سایت حامی اصلاح طلبان درحالی راه حل همه ی مشكلات اقتصادی كشور را مذاكره با آمریكا می دادند كه این اتفاق یكبار در دولت حسن روحانی افتاده است

احمد مدنی- به گزارش نما ، سایت عصر ایران در مطلبی نوشت: به هر حال در موضوع هسته‌ای، مذاکره با آمریکا نه یک انتخاب، بلکه یک اجبار است. دیر یا زود هم باید با آمریکا مذاکره می‌شد زیرا تحریم‌های اصلی علیه ایران از سوی آمریکا اعمال شده‌اند و برای برداشته شدن تحریم‌ها باید با عامل آن گفتگو کرد. گفتگو هم به معنی تایید طرف مقابل نیست. ضمن اینکه مذاکره با آمریکا در دولت رئیسی نسبت به دولت روحانی، تضمین شده‌تر و مصون‌تر از سنگ‌اندازی و کارشکنی است. البته این نکته صحیح است که فرصت‌های زیادی به دلیل تاخیر در مذاکرات مستقیم با آمریکا در دولت روحانی از دست رفته است (می‌رود کنار همه فرصت‌های از دست رفته دیگر) اما باید توجه داشت در صورت مذاکره با آمریکا در دولت روحانی، ضمانت اجرایی جدی و محکمی برای اجرای توافقات و تصمیمات اتخاذ شده در این مذاکرات نبود و کارشکنی هم به شدت زیاد و تاثیرگذار بودند اما در دولت رئیسی، این تضمین وجود دارد و از کارشکنی‌ها هم خبری نیست. کفن‌پوشان و لباس شخصی‌ها احتمالا یا پست و مقام گرفته‌اند یا مشغول کار دیگری‌اند و فعلا غایب اعتراض‌اند.
این سایت حامی اصلاح طلبان درحالی راه حل همه ی مشکلات اقتصادی کشور را مذاکره با آمریکا می دادند که این اتفاق یکبار در دولت حسن روحانی افتاده است از دیدارهای مکرر ظریف و کری تا پیاده روی وزرای خارجه ایران و آمریکا و از تماس تلفنی روحانی و اوباما تا گپ و گفت صمیمانه اعضای تیم مذاکره کننده ایران و آمریکا و ارسال کارت پستال و هدیه از طرف تیم ایرانی به تیم آمریکایی و...
در آن زمان روحانی ادعا می کرد به واسطه مذاکره و توافق با آمریکا، همه تحریم‌ها لغو خواهند شد، اما با روند برجام، تحریم‌ها به بیش از 2 برابر افزایش یافت. دلار تا ۱۰ برابر گران شد. قیمت مسکن نیز حدود ۱۰ برابر افزایش یافت. قیمت خودرو، سکه، لوازم خانگی و اقلام خوراکی سبد خانوار نیز به طرز سرسام آوری افزایش یافت. صف های طویل مرغ تشکیل شد و در نهایت سفره مردم کوچک شد.
با این اوصاف جالب این است که وفتی حتی خود اروپایی ها به این امر معترف هستند که آمریکا برجام را زیر پا گذاشته و بن‌بست ایجاد کرده است باز هم اصلاح طلبان اصرار دارند که عناصر داخل کشور برای برجام کارشکنی کرده اند!

۱۴۰۰/۱۱/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...