نسخه چاپی

رفع مشكل خشكی چشم با ورزش

عکس خبري -رفع مشکل خشکي چشم با ورزش

وقت گذاشتن برای ورزش منظم به چشمان شما احساس بهتری خواهد داد.

به گزارش نما، گروهی به سرپرستی محققان دانشگاه واترلو، کانادا دریافتند که افزایش قابل‌توجه ترشح اشک و پایداری لایه اشک پس از شرکت در تمرینات هوازی می‌تواند راه‌حل برای تسکین خشکی و خارش چشم باشد.

هر بار که پلک می‌زنیم، چشمان ما با لایه اشکی پوشانده می‌شود که یک پوشش محافظ ضروری برای حفظ عملکرد سالم چشم است. لایه اشک سالم شامل سه لایه روغن، آب و موسین است که با هم کار می‌کنند تا سطح چشم را هیدراته کرده و در برابر عوامل تحریک‌کننده عفونت مانند گرد و غبار یا خاک محافظت ایجاد کنند.

هنگامی که قسمتی از لایه اشکی ناپایدار می‌شود، سطح چشم می‌تواند نقاط خشکی ایجاد کند که باعث علائم چشمی مانند خارش یا سوزش می‌شود.

هاینز اوچر، داوطلب دکترای علوم بینایی در واترلو می‌گوید: «با توجه به فعالیت‌های ما که به استفاده از صفحه نمایش گره خورده است، علائم خشکی چشم به‌طور فزاینده‌ای رایج می‌شوند. به‌جای استفاده از قطره‌های چشمی یا سایر درمان‌های جایگزین، هدف تحقیق ما این بود که تعیین کنیم آیا فعال ماندن بدن می‌تواند یک اقدام پیشگیرانه موثر در برابر خشکی باشد یا خیر».

۵۲ شرکت‌کننده برای شرکت در یک جلسه تمرینی به دو گروه ورزشکار و غیر ورزشکار تقسیم شدند. شرکت‌کنندگان در گروه ورزشکاران حداقل پنج بار در هفته ورزش می‌کردند، در حالی که شرکت‌کنندگان غیر ورزشکار بیش از یک بار در هفته ورزش نمی‌کردند. محققان که شامل کارشناسان دانشگاه کیپ کوست غنا بودند، قبل و پنج دقیقه بعد از هر جلسه تمرین، معاینات بصری را انجام دادند که در آن ترشح اشک و زمان در هم شکستن (لایه) اشک ارزیابی شد.

در حالی که شرکت‌کنندگان در گروه ورزشکاران بیشترین افزایش را نشان دادند، اوچر می‌گوید که همه شرکت‌کنندگان پس از جلسه تمرین افزایش معنی‌داری را در کمیت اشک و ثبات لایه اشکی تجربه کردند.

اوچر افزود: «این روش می‌تواند برای افراد چالش‌برانگیز باشد تا به‌طور منظم ورزش کنند، زمانی‌که تقاضا برای ساعت‌های طولانی‌تری کار کردن در مقابل نمایشگرها وجود دارد. با این حال، یافته‌های ما نشان می‌دهد که فعالیت بدنی می‌تواند نه تنها برای سلامت کلی ما بلکه برای سلامت چشم ما نیز بسیار مهم باشد».

۱۴۰۰/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...