نسخه چاپی

خاتمی دیگر نفوذ سابق را ندارد

عکس خبري -خاتمي ديگر نفوذ سابق را ندارد

فعال اصلاح‌طلب:دولت روحانی به‌طوری عمل كرد كه مشكلات مردم تشدید شد و باعث شد كه مردم بسیار سریع از دولت روی بگردانند.

به گزارش نما، علی صوفی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات که سال گذشته مدعی شده بود: «اصولگرایان حسرت داشتن رهبری مثل خاتمی را دارند» و «خاتمی مثل امام کاریزما دارد و مردم به حرفش گوش می‌دهند» این بار گفته است: «آقای خاتمی هم دیگر آن خاتمی سابق نیست و آن نفوذ قبلی را ندارد و به همین دلیل است که خود را کنار کشیده است و البته تصمیم خوبی هم گرفت تا به‌عنوان وسیله یا ابزار از ایشان استفاده نشود و اعتبارش بیش از این لطمه نبیند».

کاهش جدی اعتبار اصلاح طلبان در بین مردم و همچنین کم اعتباری رهبر این جریان سیاسی تا جایی است که اصلاح طلبان چندماهی است این انتقادات را به طور علنی مطرح می کنند.

بخش هایی از اظهارت صوفی را در ادامه خواهید خواند:

*از سال ۹۶ به بعد جامعه ایران دستخوش تغییرات اساسی شده است و مردم به‌نوعی به یاس، دل‌مردگی و دوری از جریانات سیاسی مبتلا شده‌اند و این امر به خاطر عملکرد بدی است که از مجموعه نظام سیاسی به‌ویژه از منتخبان خود در مجلس و دولت دیده‌اند.

*مردم به‌شدت آسیب‌دیده‌اند و این حالت جامعه حالت بسیار بدی است. این شرایط ممکن است با یک جرقه به شورشی کور تبدیل شود و کسی نتواند آن را کنترل یا هدایت کند، چراکه مرجعی وجود ندارد؛ بنابراین اصلاح‌طلبان هنوز این رسالت را بر عهده دارند که بخواهند خود را به مردم برسانند، منتهی فرق است بین اصلاح‌طلبان و اصلاح‌طلبی.

*دولت روحانی به‌طوری عمل کرد که مشکلات مردم تشدید شد و باعث شد که مردم بسیار سریع از دولت روی بگردانند. کجا سراغ دارید که یک دولت چهار ماه بعد از روی کار آمدن، محبوبیتش تا این حد پایین بیاید. مردمی که ۲۴میلیون به آقای روحانی رأی داده بودند که حتی چهار میلیون بیشتر از دوره قبل بود، کلاً روی بگردانند و به خیابان‌ها آمدند. دولت در شهریور کارش را شروع کرد و مردم دی‌ماه به خیابان‌ها آمدند و علیه دولت شعار دادند.

*مشکل اینجاست که اصلاح‌طلبان هر کاندیدایی را معرفی کنند، مردم استقبال نمی‌کنند. حتی اگر کاندیدای حداکثری هم معرفی کنند، مردم استقبال نمی‌کنند.

*آن زمانی که اصلاح‌طلبان در میان مردم محبوبیت داشتند، به خاطر افراد یا احزاب اصلاح‌طلب نبود، بلکه همه این‌ها به کاریزمای آقای خاتمی نیاز داشتند. البته آقای خاتمی هم دیگر آن خاتمی سابق نیست و آن نفوذ قبلی را ندارد و به همین دلیل است که خود را کنار کشیده است و البته تصمیم خوبی هم گرفت تا به‌عنوان وسیله یا ابزار از ایشان استفاده نشود و اعتبارش بیش از این لطمه نبیند.

*در سال ۹۸ زمانی که شورای عالی سیاست‌گذاری اطلاعیه داد که در انتخابات به دلیل نداشتن کاندیدا شرکت نخواهد کرد، برخی از احزاب لیست دادند اما حاصل کار چه شد؟ سر لیست آن‌ها تنها ۶۰ هزار رأی آورد. البته در آن زمان، هنوز مردم در آن به‌اندازه امروز بدبین نبودند اما اکنون دیگر حتی اگر موانع پیش پای اصلاح‌طلبان را هم بردارند و ما هم بتوانیم بهترین کاندیداهای حداکثری را معرفی کنیم، دیگر مردم به صحنه نخواهند آمد.

۱۴۰۰/۱۲/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...