نسخه چاپی

حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با نما:

طرح «صیانت از فضای مجازی» به دنبال فیلترینگ نیست

عکس خبري -طرح «صيانت از فضاي مجازي» به دنبال فيلترينگ نيست

عضو كمیسیون مشترك طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی گفت:به هیچ وجه این طرح به دنبال فیلتر شبكه‌های اجتماعی و محدودسازی این شبكه‌ها نیست و طرح این قبیل موضوعات، بیشتر شبیه یك تهمت و افترا است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی گفت: به واسطه پلتفرم های خارجی در فضای مجازی برخی از موضوعات اعم از قماربازی اینترنتی و بورس خارجی شکل گرفته است‌ و پیرو این اقدامات منابع مالی ایرانیان به سرقت می‌رود.

وی تاکید کرد: در این فضا تهمت، افترا، هتک حرمت و اشاعه فحشا وجود دارد و باید این موارد کنترل شود لذا ما در طرح مان به دنبال این هستیم تا پلت‌فرم‌های داخلی را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تضعیف پلتفرم های خارجی نیستیم، اظهارداشت: از این رو پلتفرم های خارجی باید نماینده ای در داخل کشور داشته باشند تا اگر فردی اعتراضی نسبت به این پلتفرم دارد اعتراض خود را مطرح کند.

نوروزی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم پلتفرم های خارجی را رها کنیم و نماینده این پلتفرم ها باید در ایران حضور داشته باشند و پاسخگو شود بنابراین کاربران فضای مجازی چه در پلتفرم ایرانی و چه در پلتفرم خارجی باید پشتیبانی در این فضا داشته باشند تا اگر ضربه خوردن یک نفر در این فضا پاسخگو باشد.

وی گفت: نمی شود فضای مجازی را آزاد گذاشت تا پلتفرم هایی از ۷۰۰ کیلومتر آن طرف مرزها در کشور ما فعالیت کنند و اما هیچ پاسخگویی نداشته باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تلاش داریم در این طرح جلوی کلاهبرداران در فضای مجازی را سد کنیم بیان داشت: ما تاکنون ۴۹ جلسه درباره تدوین این طرح برگزار کردیم و وارد جزئیات این طرح شده ایم، با این حال اگر اشکالاتی در این طرح وجود داشت بالاخره شورای نگهبان وجود دارد و اگر ایرادی به این طرح گرفته شود ما هم آن را اصلاح خواهیم کرد.

نوروزی تصریح کرد :به هیچ وجه این طرح به دنبال فیلتر شبکه‌های اجتماعی و محدودسازی این شبکه‌ها نیست و طرح این قبیل موضوعات، بیشتر شبیه یک تهمت و افترا است. این طرح در واقع به دنبال تنظیم‌گری فضای مجازی داخلی و خارجی است و می کوشد وضعیت شبکه های اجتماعی با کاربران را ساماندهی کند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: می کوشیم همانطور که شهروند ما در فضای واقعی پشتیبان اجتماعی، قضایی و امنیتی دارد، همین رویکرد در فضای مجازی رخ دهد.

وی تاکید کرد : همچنین در این طرح تلاش داریم از تمامی کسب و کارها در فضای مجازی حمایت داشته باشیم و این بخش هم در امنیت کامل به فعالیت اقتصادی خود بپردازد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...