نسخه چاپی

غلامرضا منتظری:

اظهارات جهرمی توهین به نمایندگان ملت در مجلس بود/ وزیر ارتباطات دولت سابق درباره میزان اجرای شبكه ملی اطلاعات پاسخ دهد

اظهارات جهرمي توهين به نخبگان ملت در مجلس بود/ وزير ارتباطات دولت سابق درباره ميزان اجراي شبكه ملي اطلاعات پاسخ دهد

عضو كمیته طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در مجلس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر ارتباطات دولت سابق مبنی بر اینكه برخی به دنبال صیانت از فضای مجازی، با انقلاب دشمنی می كنند، گفت: حتماً اظهارات وزیر ارتباطات دولت سابق به نوعی توهین به مجموعه ای است كه از جمله نخبگان ملت در مجلس هستند.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما با اشاره به اظهارات اخیر وزیر ارتباطات دولت سابق مبنی بر اینکه برخی به دنبال صیانت از فضای مجازی انقلاب می دشمنی می کنند ، گفت: ما باید پیرو گفتگوهای مان در پی حکمت و منطق باشیم تا به درستی اظهارنظر کنیم.


وی تاکید کرد: ما باید این واقعیت را بپذیریم که در فضای مجازی مثل همه حوزه های دیگر نیازمند قانون، مقررات، مدیریت و ضوابط هستیم.


این نماینده مجلس بیان داشت: قطع به یقین مواردی که در این زمینه در مجلس مورد مباحثه قرار می گیرد برخلاف برخی از برداشت هایی که بیرون از مجلس رخ می دهد، نیاز به تعامل بیشتری دارد چرا که مجلس به دنبال محدود کردن فضای مجازی و نه به دنبال فیلتر کردن آن است.


عضو کمیته طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در مجلس گفت: فضای مجازی ما نیازمند قانون است تا به واسطه آن ما پاسخگوی مطالبات مردم در فضای مجازی باشیم.


وی تاکید کرد: حتما این قبیل اظهارات وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات با واقعیت‌های موجود بسیار فاصله دارد چرا که تصمیم گیری در این کمیسیون با خرد جمعی و با در نظر گرفتن نظرات کارشناسی بخش های مختلف مد نظر قرار می گیرد.


منتظری ضمن انتقاد به اینکه هنوز قانونی مصوب نشده که بخواهیم بدین شکل اظهار نظر کنیم تاکید کرد: حتماً سخنان وزیر ارتباطات دولت سابق در رابطه با پیگیری طرحی در زمینه مدیریت فضای مجازی و اینکه حرکت در این سمت دشمنی با انقلاب است، سخنی غیر واقعی است و به نوعی توهین قلمداد می شود .


این نماینده مجلس تاکید کرد: حتماً اظهارات وزیر ارتباطات دولت سابق به نوعی توهین به مجموعه ای است که از جمله نخبگان ملت در مجلس هستند.


وی با بیان اینکه حتماً ما از نقد استقبال می‌کنیم و نقد امری مناسب است بیان داشت: اظهارات وزیر ارتباطات دولت سابق به نوعی تخریب است تا نقد چرا که ما بین نقد و تخریب تفاوت قائل هستیم حتما این شیوه صحبت کردن مبنا و منطق قابل دفاعی ندارد.


منتظری تأکید کرد: چقدر خوب بود که وزیر ارتباطات دولت سابق  به عنوان کسی که سال ها در این بخش مسئولیت داشته بیاید و در رابطه با شبکه ملی اطلاعات پاسخ دهد که این فرایند تا چه حد عملیاتی شده و چه گام هایی در این راستا برداشته شده است موضوعی که به واقع مورد انتظار مقام معظم رهبری بود لذا تمام دغدغه مجلس هم پاسخگویی به انتظارات مقام معظم رهبری است.



۱۴۰۱/۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...