نسخه چاپی

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی كیا در گفتگو با نما:

واردات خودرو منتفی شد

عکس خبري -واردات خودرو منتفي شد

نایب رییس كمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینكه واردات خودرو دیگر منتفی شده است، گفت: با این حال هیئت رئیسه مجلس و معاونت قوانین مجلس تاكید دارند كه در بودجه سال جاری فقط عدد واردات خودرو حذف شده و واژه واردات سر جای خودش باقی است.

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما با اشاره به سرنوشت واردات خودرو اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی مصمم بود که واردات خودرو انجام شود.

وی تاکید کرد: البته تاکید ما بر این بود که واردات خودرو با این هدف انجام شود که انحصار در خودروسازی از بین برود و بازار خودرو تنظیم شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از گرانی خودرو به دلیل آن است که عرضه و تقاضای خودرو با یکدیگر سنخیتی ندارند و نگاه مجلس به واردات خودرو این بود که خودروسازان را وادار کنیم که خودروی با کیفیت، ارزان قیمت، قابل رقابت و صادرات محور تولید کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: شورای نگهبان به استناد ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه واردات خودرو را در بودجه رد کرد.

حسینی کیا تاکید کرد: همچنین هنوز اصلاح ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام بلاتکلیف مانده است.

این نماینده مجلس افزود: همچنین مجلس شورای اسلامی کار خودش را برای واردات خودرو انجام داد و کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم با این موضوع موافق است، اما به دلیل ایرادات وارده از سوی هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام این مصوبه مجلس از بودجه حذف شد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: به نظر ما واردات خودرو دیگر منتفی شده است اما هیئت رئیسه مجلس و معاونت قوانین می‌گویند که در بودجه سال جاری فقط عدد واردات خودرو حذف شده و واژه واردات سر جای خودش باقی است که باید ببینیم در ادامه چه اتفاقی در این زمینه می‌افتد و آیا این ادعا درست است یا خیر.

۱۴۰۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...