نسخه چاپی

هیئت هماهنگی شیعی با انحلال پارلمان مخالف است

عکس خبري -هيئت هماهنگي شيعي با انحلال پارلمان مخالف است

رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق در سخنانی اعلام كرد: هیئت هماهنگی شیعی با انحلال پارلمان و برگزاری مجدد انتخابات مخالف است.

به گزارش نمابه نقل از بغداد الیوم، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق سخنانی را در خصوص آخرین تحولات سیاسی این کشور مطرح کرد. وی گفت: هیئت هماهنگی شیعی با انحلال پارلمان و برگزاری مجدد انتخابات مخالف است.
بر اساس این گزارش، المالکی افزود: اختلافات میان هیئت هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه و ائتلاف سه‌جانبه صدر، بارزانی و الحلبوسی دو جنبه داخلی و خارجی دارد. آماده‌ایم که به دخالت‌های خارجی پایان دهیم به شرطی که طرف مقابل هم به دخالت خارجی پایان دهد.

وی عنوان کرد: تأکید بر اینکه دولت برآمده از فراکسیون اکثریت باشد برای این است که در تجربه دولت عادل عبدالمهدی، او برآمده از فراکسیون اکثریت نبود و با استعفای عبدالمهدی فراکسیون اکثریتی در کار نبود تا جانشین وی را معرفی کند و این باعث بلاتکلیفی شد.

این شخصیت عراقی افزود: بسیار امیدوار هستیم که با انعطاف بالای هیئت هماهنگی کار به دولت فوق‌العاده یا انحلال پارلمان یا اقداماتی از این دست نکشد. دولت فوق‌العاده در قانون اساسی عراق وجود ندارد و اقدامی غیر قانونی است. در روند سیاسی عراق اگر توافق سیاسی حاکم نباشد کار به تروریسم و فساد و روابط خارجی می‌کشد.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۱/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...