نسخه چاپی

درگیری شبه نظامیان وابسته به تركیه در سوریه

منابع سوری از درگیری شبه نظامیان وابسته به تركیه با یكدیگر در حومه شمال غربی حسكه سوریه خبر دادند.

به گزارش نما، خبرگزاری سوریه گزارش داد: درگیری میان گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه در غرب شهر راس العین در حومه شمال غربی حسکه تشدید شده است و بر اثر آن شماری از آنها زخمی شده‌اند.

منابع محلی به سانا گفتند: درگیری میان شبه نظامیان موسوم به لشکر بیستم و و لشکر حمزه مورد حمایت آنکارا در روستای «مختله» در غرب شهر راس العین رخ داده است.


این منابع افزودند: علت درگیری سیطره بر مبادی قاچاق به سمت ترکیه و منازل سوری‌هایی است که از منطقه آواره شده‌اند. در جریان این درگیری‌ها علاوه بر اینکه شمار از این تروریست‌ها زخمی شدند، خساراتی هم به منازل شهروندان وارد شد.

هفتم ماه جاری هم درگیری مشابهی میان گروههای وابسته به ترکیه در این منطقه رخ داده بود.

تداوم اقدامات شبه نظامیان جدایی طلب در حسکه

خبر دیگر از سوریه اینکه شبه نظامیان جدایی طلب «قسد» مرکز شهر حسکه را محاصره کردند و تمامی ورودی‌های آن را بستند.این اقدام ساعاتی پس از ممانعت شبه نظامیان قسد از ورود آرد به نانوایی حسکه صورت گرفت.

خبرنگار سانا گزارش داد که شبه نظامیان گروه‌های مسلح را در ورودی‌های منتهی به مرکز شهر مستقر کرده‌اند.

وی افزود: شبه نظامیان قسد مانع رفت و آمد غیرنظامیان و خودروها به مرکز شهر شدند که باعث کمبود شدید سوخت و غذا در آن به ویژه در ماه رمضان می‌شود.

یادآور می شود که شهروندان سوری همواره نسبت به حضور نیروهای آمریکایی در مناطق تحت اشغال و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی اعتراض داشته و خواستار خروج این نیروها از مناطق اشغالی بوده‌اند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیرقانونی است.
منبع: تسنیم

۱۴۰۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...