نسخه چاپی

پشت پرده دیدار سفیر روسیه در عراق با بارزانی‌ها

عکس خبري -پشت پرده ديدار سفير روسيه در عراق با بارزاني‌ها

سفیر روسیه در بغداد، روز گذشته با نخست وزیر منطقه كردستان و رئیس حزب دموكرات كردستان عراق دیدار و رایزنی كرد.

به گزارش نما، «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۰ می)، هر یک به طور جداگانه، میزبان «آلبروس کوتراشف» سفیر روسیه در عراق بودند.

بر اساس این گزارش، در دیدار مسعود بارزانی با کتوترسیو در خصوص مشکلات فراروی فرایند سیاسی عراق و تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید عراق و گذار از چالش‌ها رایزنی شد.

به نوشته «کردستان ۲۴»، گفت‌وگو درباره اوضاع سوریه و وضعیت کردها در این کشور، روابط منطقه کردستان و روسیه و هماهنگی‌ میان طرفین از دیگر محورهای این گفت‌وگو بود.

در دیدار مسرور بارزانی و سفیر روسیه، بر اهمیت پایان دادن به جنگ و حل اختلافات میان روسیه و اوکراین از راه مذاکره تاکید شد.

در این دیدار، دو طرف در خصوص اوضاع عمومی عراق و منطقه، جنگ میان روسیه و اوکراین و پیامدهای ناگوار آن بر اوضاع اقتصادی جهان و مردم، رایزنی کردند و نخست‌وزیر منطقه کردستان بر اهمیت پایان دادن به جنگ و حل اختلافات از راه مذاکره تاکید کرد.

از سوی دیگر، برخی منابع رسانه‌ای ادعا کردند که در این دو دیدار، کوتراشف، از اربیل خواست که از ساخت خط لوله گاز به ترکیه صرفنظر کند و در خصوص پرونده گار در کنار اتحادیه اروپا و غرب نماند.

این در حالی است که چندماهی است که پس از آغاز انتقال گاز جمهوری آذربایجان و روسیه به اروپا از طریق خاک ترکیه، این کشور مذاکرات گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی و منطقه کردستان عراق برای ترانزیت گاز آن‌ها به اروپا آغاز کرده است.

ترکیه طی ماه‌های گذشته مذاکرات گسترده‌ای با مقامات منطقه کردستان عراق که دارای ذخایر گازی سرشاری است، برای احداث خط لوله‌ای تا مرزهای ترکیه داشته و می‌گوید زیرساخت‌های کافی برای انتقال گاز از مرز ترکیه با کردستان به اروپا وجود دارد.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...