نسخه چاپی

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با نما:

بدون تكمیل سامانه جامع رفاه ایرانیان نمی‌توان ارز ترجیحی را حذف كرد

عکس خبري -بدون تکميل سامانه جامع رفاه ايرانيان نمي‌توان ارز ترجيحي را حذف کرد

رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی كه پایگاه جامع رفاه ایرانیان به مراحل پایانی خودش نرسد و اطلاعات كامل تك تك ایرانیان در آن نهایی نشود، عملاً امكان اجرایی شدن موضوع حذف ارز افراد در حوزه یارانه و در حوزه‌های دیگر و كمك هایی كه در بخش‌های سیاست‌های جبرانی انجام می‌شود، امكان پذیر نخواهد بود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی نما، بااشاره به الزامات اجرای حذف ارز ترجیحی در کشور بیان کرد: اولین الزامی که برای اجرای حذف ارز ترجیحی باید مد نظر قرار گیرد، وجود یک پایگاه جامع با عنوان ، رفاه ایرانیان است که از قبل به عنوان تکالیف مجلس بر عهده دولت گذاشته شده بود.

وی تاکید کرد: متاسفانه موضوع ایجاد پایگاه جامع رفاه ایرانیان به دلایل مختلف در دولت‌های یازدهم و دوازدهم کامل و نهایی نشد، با این حال این مسئله در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

پورابراهیمی با بیان اینکه تشکیل پایگاه جامع ایرانیان از جمله تکالیف وزارت کار و رفاه اجتماعی است، اظهار کرد: این وزارتخانه باید درباره این موضوع هرچه سریعتر تصمیم گیری کند و موضوعات مربوط به بحث اجرای پایگاه جامع رفاه ایرانیان را مدنظر قرار دهد.

وی تاکید کرد : به نظر می‌رسد تا زمانی که این پایگاه جامع به مراحل پایانی خودش نرسد و اطلاعات کامل تک تک ایرانیان در آن نهایی نشود، عملاً امکان اجرایی شدن موضوع حذف ارز افراد در حوزه یارانه و در حوزه‌های دیگر و کمک هایی که در بخش‌های سیاست‌های جبرانی انجام می‌شود، امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد :متاسفانه در طول سالهای گذشته موضوعاتی که در قالب این فرآیند صورت پذیرفته با خطاهای زیادی همراه بوده است و خیلی از افراد که واجد شرایط کمک بودند، حذف شدند و بعد با مراجعه و درخواست یا مجدداً به مجموعه اضافه شده‌اند و یا در حال بررسی هستند و خیلی از افراد هم که واجد شرایط نبودند، به دلیل نقص در این پایگاه جامع، متاسفانه کماکان از سیاست‌های حمایتی برخوردار می‌شوند.

پورابراهیمی تأکید کرد : تا زمانی که پایگاه جامع رفاه ایرانیان که اطلاعات همه ایرانیان در آن است، نهایی نشود امکان تشخیص دقیق برای تصمیم گیری در خصوص استمرار سیاست‌های جبرانی امکان پذیر نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه این پایگاه جامع هنوز ناقص است و در دولت سیزدهم یکی از تعهدات وزیر مربوطه این بوده که این پایگاه را به اتمام برساند، با این حال اخیراً مسئولین اعلام کردند که کار این پایگاه تقریبا نهایی نهایی شده است.

وی ادامه داد: از نظر ما زمانی کار ایجاد این پایگاه نهایی خواهد شد که ما بتوانیم اطلاعات دقیقی از سامانه بهره برداری کنیم بنابراین آن چیزی که طرح شده این بوده که بخشی از اطلاعات به این پایگاه وارد شده و اما هنوز از نظر ما این پایگاه ناقص است و شاید نتواند سیاست های حمایتی تاکید شده در قانون بودجه ۱۴۰۱را به درستی عملیاتی کند.

۱۴۰۱/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...