نسخه چاپی

نگرانی محافل صهیونیستی از حمله به فرودگاه بن‌گوریون

عکس خبري -نگراني محافل صهيونيستي از حمله به فرودگاه بن‌گوريون

حمله اخیر جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق كه موجب تعطیلی آن شد، نگرانی تحلیلگران امنیتی در تل‌آویو را درباره حمله تلافی‌جویانه به فرودگاه بن گوریون برانگیخته است.

به گزارش نما، روزنامه معاریو به صورت تلویحی از حملات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی علیه فرودگاه دمشق که به تعطیلی آن منجر شد، انتقاد کرده است. وی علت این امر را احتمال حملات تلافی جویانه علیه فرودگاه بن گوریون دانسته که در گذشته نیز سابقه داشته است.

در گزارش معاریو در این باره آمده است: بسته شدن خطوط هوایی یک کشور همسایه از هر نظر اقدامی دارای ابعاد بلندمدت و وسیع است. اسرائیل سطح حملات خود را به طور تصاعدی افزایش داده و ممکن است از این پس سیاست خود را تغییر دهد تا به خود اجازه حمله به تأسیسات زیربنایی و غیرنظامی در کشورهای همسایه را بدهد، پس از آن نیز ادعا کند که به عنوان نمونه فرودگاه دمشق به این دلیل مورد حمله قرار گرفته که سال‌ها به عنوان گذرگاه انتقال مهمات و تجهیزات نظامی از تهران به حزب‌الله، مورد استفاده قرار می گرفته است.

معاریو افزود: این اقدام، ابهاماتی را درباره استفاده ارتش اسرائیل از نیروی نامتناسب در این حمله مطرح کرده است، همچنین این سوال را ایجاد کرده که آیا این اقدام از پایه واساس درست بوده یا نادرست؟ آیا پس از این حمله این امکان وجود دارد که فرودگاه بن گوریون نیز مورد حمله موشکی مشابهی قرار گیرد؟ حملاتی که قطعاً موجب لغو پروازهای هوایی ورودی و خروجی فرودگاه بن گوریون می‌شود؟

در ادامه گزارش معاریو آمده است: طرح چنین سوالاتی طبیعی به نظر می‌رسد اما شاید مقامات نظامی و امنیتی اسرائیل، میزان خطرناک بودن حمله به فرودگاه دمشق را تا این حد درک نکرده بودند، شاید به این دلیل که متقاعد شده اند که سوریه و همپیمانانش با همان قدرت به تل‌آویو پاسخ نخواهند داد. اما با توجه به قاعده مقابله به مثل این تفکر صحیح به نظر نمی‌رسد. براین اساس تأسیسات و زیرساخت‌های غیرنظامی اسرائیل ممکن است که در هرگونه نبرد احتمالی در آینده از گزند حملات متقابل بی نصیب نمانند!

معاریو در ادامه نوشت: باید این واقعیت را در نظر داشت که مقاومت فلسطین در جریان جنگ علیه غزه، توانست فعالیت فرودگاه بین‌المللی بن گوریون را موقتاً به حالت تعلیق درآورد، براین اساس هر اتفاقی نیز در آینده ممکن است..

گفتنی است در اواسط سال ۲۰۱۹ نیز پس از حملات مکرر رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را تهدید کرد، در صورت تداوم حملات این رژیم علیه این فرودگاه، موشک‌های این کشور فرودگاه بن گوریون را نشانه خواهند رفت.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...