نسخه چاپی

لشكركشی ناتو در اروپا و استقرار طولانی با ترفندهای نوین

عکس خبري -لشکرکشي ناتو در اروپا و استقرار طولاني با ترفندهاي نوين

در تداوم تقابل آمریكا و ناتو با روسیه، مشاور امنیت ملی ایالات متحده از استقرار نظامی بلندمدت در سراسر قاره اروپا خبر داد.

به گزارش نما، یک مقام ارشد آمریکایی عصر سه‌ شنبه به وقت تهران گفت که ایالات متحده در نشست سران ناتو در «مادرید»، استقرار نظامی جدید و بلند مدت خود را در «سراسر اروپا» اعلام خواهد کرد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «جیک‌ سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: «چهارشنبه بیانیه‌های خاصی در مورد تعهدات طولانی مدت استقرار نیروهای بیشتر زمینی، دریایی و هوایی منتشر خواهد شد.»

وی گفت که تمرکز این نیروها بر بالتیک، بالکان و جناح شرقی ناتو در مرز روسیه خواهد بود. سالیوان گفت که ناتو دستاوردهای خود را در مورد وضعیت نیروهای این ائتلاف اعلام خواهد کرد.
وی مدعی شد که تقویت نیروهای ناتو در اروپا فقط در پاسخ به بی‌ثباتی فوری ناشی از حمله روسیه به اوکراین نیست، بلکه تغییر طولانی مدت در واقعیت راهبردی است.

سالیوان گفت: «در اجلاس سران، شما خواهید دید که ائتلاف به آن تعهد عمل می‌کند و ایالات متحده نیز به آن تعهد عمل می‌کند.»

او گفت که یکی از این بیانیه‌ها در زمینه مستقر کردن ۶ فروند ناوشکن نیروی دریایی آمریکا در پایگاه «روتا» در جنوب اسپانیا به جای چهار ناوشکن کنونی است.

سالیوان در پاسخ به سئوالی درباره تهدید «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای استقرار موشک‌ها و هواپیماهای دارای قابلیت حمل کلاهک اتمی در بلاروس، گفت که این موضوع برای کل اتحاد ناتو نگران ‌کننده خواهد بود. این موضوع برای آمریکا نگران کننده است و به آن توجه خواهیم کرد.

این در حالی است که یکی از اعضای فرانسوی پارلمان اروپا روز دوشنبه گفت که ناتو بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است، زیرا اتحادیه اروپا را به سمت رویارویی با روسیه و چین سوق می‌دهد و به دنبال تخریب «منطقه حائل» با مجبور کردن کشورهای بی‌طرف به جهت‌گیری در این رویارویی است.

«هروه جووین» عضو کمیته فرعی امنیت و دفاع پارلمان اروپا، گفت: «به لطف پروپاگاندای گسترده ناتو، مشخص شده که سازمانی که زمانی از سوی [رئیس‌جمهور فرانسه] امانوئل ماکرون به عنوان مرده مغزی توصیف شد، در حال تبدیل شدن از یک اتحاد فرا آتلانتیک به یک ساختار جهانی است.»

گفتنی است که روسیه بارها درباره توسعه طلبی ناتو در اروپا به ویژه نزدیک مرزهای خود به آمریکا و متحدانش هشدار داده است.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...