نسخه چاپی

دیدار غیرعلنی زلنسكی با رهبران گروه هفت

عکس خبري -ديدار غيرعلني زلنسکي با رهبران گروه هفت

منابع خبری اعلام كردند كه رئیس جمهور اوكراین با رهبران هفت اقتصاد برتر دنیا به طور مجازی دیدار كرده، اما جزئیات و محتوای این دیدار رسانه ای نشده است.

به گزارش نما، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از طریق ویدیوکنفرانس با رهبران کشورهای عضو گروه هفت (G۷) دیدار کرد.

دیدار وی با رهبران مذکور به طور عمومی پخش نشد. در تصاویر منتشر شده در این باره می توان زلنسکی را در صفحه تلویزیون در کنار میز نشست رهبران گروه هفت دید.

این دیدار در حالی صورت می گیرد که همزمان منابعی در دولت آمریکا خبر دادند که واشنگتن قصد دارد در این هفته اعلام کند که یک سامانه پدافند هوایی پیشرفته ساخت کشور نروژ را برای اوکراین خریداری کرده است.

اعلام خرید سامانه پدافند هوایی در راستای درخواست‌های زلنسکی است که گفته است شهرهای کلیدی اوکراین برابر حملات موشکی روسیه از جمله حملات روز یکشنبه به کی یف، پایتخت این کشور، بی‌دفاع هستند.

رئیس جمهور اوکراین در پیام ویدیویی شب گذشته خود به مردم اوکراین، گفت که کشورش به یک سیستم دفاع هوایی قدرتمند، مدرن و کاملاً مؤثر نیاز دارد تا بتواند حفاظت کامل در برابر چنین موشک هایی را تضمین کند.

زلنسکی افزود: ما هر روز در مورد این موضوع با شرکای خود صحبت می کنیم. در حال حاضر توافقاتی وجود دارد.

سامانه پدافند هوایی به عنوان یکی از بسیاری از تعهدات پشتیبانی نظامی از اوکراین قرار است یا در اجلاس گروه هفت یا در نشست آتی ائتلاف نظامی ناتو در مادرید به اوکراین داده شود.

زلنسکی پیشتر در روز شنبه گفته بود: اقدام کشورها به اعمال تحریم ها برضد روسیه کافی نیست. نیاز اوکراین به سامانه‌های پدافند هوایی ضرورت بیشتری دارد.

وی افزوده بود: در ۲۴ ساعت گذشته روسیه ۴۵ موشک به خاک اوکراین شلیک کرده و هدف آن القای این تصویر است که ارتش روسیه در تصرف اوکراین موفق خواهد بود.

همه اینها در حالی است که روسیه کنترل کامل شهر راهبردی «سیویرودونتسک» در منطقه «دونباس» در شرق اوکراین (شامل مناطق «دونتسک» و «لوهانسک» که روسیه استقلال آنها را به رسمیت شناخته) را به دست گرفت.

همزمان منابع خبری روسی اعلام کردند که نیروهای ارتش این کشور به تسلط بر «لیسیچانسک» دومین شهر راهبردی در دونباس نیز نزدیک شده و راه عقب نشینی نیروهای اوکراینی را مسدود کرده اند.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۴/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...