نسخه چاپی

محاسبات غلط و شكستهای متعدد

حميدرضا ترقي

حمیدرضا ترقی

دشمن همه چیز را در جای خود و به اندازه فراهم کرده بود اما با وجود این نقشه که در کشورهایی نیز اثرگذار است، موفق نشدند زیرا محاسبه آنها غلط بود.(مقام معظم رهبری 22/10/1401 )
   1-  شکست توطئه کشف حجاب ومبارزه با نماد جامعه سازی اسلامی
بی‌تردید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی، بسط و گسترش فرهنگ ناب محمدی(ص) در جامعه است، مساله حجاب نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی حفظ عفت عمومی در جامعه، همواره مورد بحث و نظر کارشناسان مختلف بوده، تا آنجا که با گذشت چهار دهه از عمر باشکوه پیروزی انقلاب اسلامی هنوز یکی از مباحث زنده و جریان‌دار این نظام محسوب می‌شود. عفاف و حجاب همواره طی این چهار دهه اخیر از مهم‌ترین مباحث فرهنگی جامعه ما بوده است؛ چرا که این امر ریشه در باورهای دینی کتب آسمانی و حتی ریشه در تمدنی ما ایرانیان داشته است.
ترویج ارزش و ضدارزش، یکی از توانایی‌های بی‌بدیل رسانه است. در کشور، عموم رسانه‌ها اعم از نوشتاری مانند روزنامه‌ها، صوتی همچون رادیو، تصویری مثل تلویزیون و البته رسانه‌های اینترنتی مانند سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی، هرگز نمی‌توانند در مقولات فرهنگی خصوصاً حجاب، نمره شایسته‌ای کسب کنند.
* سنگ تمام رسانه‌های خارجی برای موضوع حجاب
اگرچه بی حجابی علل گوناگونی دارد که هریک در جای خود نیازمند بررسی وتحلیل دقیق می باشند؛ اما مهمترین عاملی که در حال حاضر می توان برای دامن زدن به فرهنگ بدپوششی و بدحجابی به آن اشاره کرد تأثیر مخرب شبکه های ماهواره ای و برنامه های غیر اخلاقی این شبکه ها بر جوانان است که متأسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب برای خنثی کردن آثار مسموم آن و طیف وسیع مخاطبین با سرعت سرسام آوری درحال دگرگون ساختن ساختار های ارزشی جامعه و القای فرهنگ برهنگی به جوانان است.
رواج مد گرایی و استفاده ی افراطی از لوازم آرایشی در میان بانوان از بارزترین نمود های تأثیر مخرب ماهواره بر جامعه است. علاوه براین عادی جلوه دادن روابط خارج از عرف زن و مرد و اشاعه ی بی عفتی از دیگر رسالت هایی است که برنامه ریزان این شبکه ها دنبال می کنند.
نباید فراموش کرد که گسترش قارچ گونه ی شبکه های فارسی زبان که با پخش کلیپ ها و سریال های غیر اخلاقی هدفی جز قطع ریشه های فرهنگی جامعه و تعرض به حریم خانواده ها را ندارند از برنامه ریزی های بلند مدت دشمنان دین و فرهنگ ایران اسلامی است.
از میان بردن «حجب و حیا»، نفی لزوم «عفت و پاکدامنی» و نهایتاً زیرسئوال بردن اصل «حجاب»، نقشه راه رسانه‌های خارجی همچون سایت‌های ضدانقلاب و شبکه‌های تلویزیونی ماهواره محسوب می‌شود.
اشتباهات محاسباتی دشمن در مورد حجاب
1- تصور میکرد بدحجابهای ایران با برهنگی غربی موافقند
2- تصور میکرد بدحجابها فاقد ایمان به انقلاب و اسلام و اهل بیت هستند
3- تصور میکرد تبلیغات و فیلمهای شبکه های دشمن مردان ایران را بی غیرت کرده است
4- تصور میکردند با اختلاف افکنی بین نخبه گان و علما میتوانند اصل وجوب حجاب را خدشه دار کنند.
5- تصور میکردند زنان ایران یک دختر هرزه وخود فروخته مثل مسیح علینژاد را الگوی خود قرارمیدهند.
6- تصور میکردند میتوانند فرهنگ کهن و تمدنی ایرانیان را که حرمت زنانش به انسانیت آنهاست نه جنسیتشان میتوانند تغییر داده و برعکس کنند.
7- تصور میکردند که اگر تعدادی دختر را درفضای مجازی فریب داده و هویت دینی را از آنها گرفتند در فضای واقعی هم میتوانند مادران آنها را بفریبند .
8- تصور نمیکردند که دروغها و فریبهای شبکه های معاند و ضد انقلاب برای ملت ایران اینگونه افشا و رسوا شوتد
9- تصور میکردند نظام از اصول ارزشی خود با حمایت رسانه های غرب گرا و اصلاح طلب داخلی عقب نشینی کرده وبه اسلام حداقلی مورد نظر آنها تن خواهد داد
10- تصور میکردند که میتواند الگوی فاطمی زنان ایران را با امثال مهسا امینی با میلیونها مطلب مرتبط در فضای مجازی کمرنگ کنند .

رهبر معظم انقلاب تشکیک درامرحجاب را خنثی کردند
حجاب یک ضرورت شریعتی است؛ شریعت است؛ ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را همه باید بدانند. این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد؛ یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود، . 14 /10/1401
جذب ضعیف الحجابها بخاطر ایستادگی دربرابرتوطئه دشمن
رهبر معظم انقلاب اسلامی که سالها قبل نسبت به بد حجابها و ایمان و اعتقاد آنها به انقلاب و نظام تاکید و خواستار جذب وارشاد آنها از راه محبت و تبیین و کار فرهنگی شده بودند ؛ مجددا نسبت به طرد و جداسازی این قشر از جرگه هواداران اسلام و انقلاب هشدار داده فرمودند:
آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید متّهم کرد به بی‌دینی و ضدّانقلابی؛ نه. من قبلاً هم گفته‌ام؛ چرا گاهی بعضی از شما این خانمی را که حالا فرض کنید یک مقداری موهایش بیرون است یا به تعبیر رایج بدحجاب است ــ که حالا باید گفت ضعیف‌الحجاب؛ حجابش ضعیف است ــ متّهم میکنید؟ این چطور ضدّانقلابی است که این جور با شوق و با حرارت و با انگیزه می‌آید در فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت میکند؟ اینها بچّه‌های خودمانند، دخترهای خودمانند. بله، کار درستی نیست، بدحجابی یا ضعف حجاب درست نیست امّا این موجب نمیشود که ما این [افراد] را از حوزه‌ی دین و انقلاب و مانند اینها خارج بکنیم و خارج بدانیم؛ چرا؟ البتّه همه‌ی ماها یک نقصهایی داریم، باید نقصها را برطرف کنیم؛ هر چه بتوانیم برطرف کنیم، بهتر است. در این قضایای اخیر، خب دیدید دیگر، علیه حجاب خیلی کار شد؛ چه کسی ایستادگی کرد در مقابل این تلاشها و فراخوان‌ها؟ خود زنها؛ زنها ایستادگی کردند. آنها امیدشان به همین زنهایی بود که شما به آنها میگویید بدحجاب؛ امیدشان به اینها بود. اینها امیدشان این بود که همینهایی که حجاب نیمه‌کاره دارند بکلّی کشف حجاب کنند، [ولی] نکردند؛ یعنی زدند تو دهن آن تبلیغ‌کننده وفراخوان‌فرستند ه. 14/10/1401
امروز با بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب و دستور دادستانی همگی دراجرای قانون عفاف و حجاب مصمم هستند و با روشهای جدید و ضمانت اجرائی محکمتر وارد عمل شده اند .

۱۴۰۱/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...