نسخه چاپی

تقدیر محمود كریمی از یك شاعر و نوحه سرا

محمود كریمی در ابتدا از محمد صمیمی، شاعر و نوحه سرای اهل بیت به خاطر زحمات 10 ساله او برای هیئت تقدیر و تشكر كرد. محمد صمیمی از جمله شاعران جوانی است كه اشعار و نوحه های محمود كریمی را می سراید.

گزارش عقیق، هیئت رایت العباس (رزمندگان شمیرانات) به مناسب ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س)، در امامزاده علی اکبر چیذر برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیات قرآن کریم حجت الاسلام و المسلمین امرودی به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: حضرت زینب(س) محضر 7 معصوم یعنی پیغمبر گرامی اسلام(ص) ، حضرت زهرا(س) ، امیرالمومنین علی (ع) ، امام حسن(ع) ، امام حسین (ع) ، امام سجاد (ع) و امام محمدباقر(ع) را درک کرده اند و این در نوع خود بی نظیر است .

ایشان در ادامه به تبیین دو مورد ازدریای بی کران فضایل اخلاقی حضرت زینب (س) پرداخت و افزود: ویژگی اول اینکه یکی از القاب عجیب حضرت زینب (س) "عقیله بنی هاشم" است . کلمه "عقیل" از "عقل" می آید . عقل به معنای جمع کردن معلومات و رسیدن به مجهولات است و "عقیله" به معنای "خردمند" است . در نتیجه کسی که خود را تابع و شیعه ی واقعی حضرت زینب (س) می داند ، باید در عرصه عقلانیت و خردمندی گام بردارد ، همانطور که قرآن بیش از 70 بار انسان را به تعقل و تفکر دعوت کرده است.

حجت الاسلام امرودی در ادامه گفت: اما یکی دیگر از ویژگی های ممتاز حضرت زینب(س) ، حیاء ، حجاب و عفت بود. چرا که ایشان در محضر مادر گرامی خود، بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) آموخته بود که برترین زن عالم ، زنی است که نگاه نامحرمی به او نیفتاده باشد و نگاه او نیز به نامحرمی نیفتاده باشد.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود به اقسام حیاء اشاره کرد و گفت: حیاء بر سه قسم است؛ 1-حیاء از خدا 2- حیاء از مردم که امیرالمومنین علی (ع) فرمود : احسن الحیاء حیائک من الناس( برترین حیاء ، حیاء از مردم است ) 3- حیاء از خود.

در بخش بعدی مراسم مداح اهل بیت حاج محمود کریمی شروع به مولودی خوانی کرد. کریمی در ابتدا از جناب محمد صمیمی، شاعر و نوحه سرای اهل بیت به خاطر زحمات 10 ساله او برای هیئت تقدیر و تشکر کرد.

۱۳۹۱/۱۲/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...