نسخه چاپی

انتخابات 92 در آئينه رسانه‌ها؛

فصل انتخاباتی دولتی ها

رسانه ها در اخبار انتخاباتی امروز خود به تحلیل وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات پرداختند ، از دغدغه های جلیلی كاندیدای احتمالی كه هنوز وارد عرصه انتخابات نشده گفتند و دولتی ها هم همچنان بهار را بهانه تشبیهات انتخاباتی ساختند .

به گزارش نما به نقل از مهر کمتر از 2 ماه تا یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و این در حالی است که اخبار موثق و غیر موثق حول این انتخابات و کاندیداهای احتمالی آن هر روز در رسانه های کشور منتشر می شود. خبرگزاری مهر برخی از مهمترین این اخبار را به صورت روزانه منتشر .

سعیدی کیا: اگر حجاب با زور همراه باشد عفاف ایجاد نمی‌کند

ایسنا: سعیدی کیا گفت: معاون اول، وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ام را معرفی می کنم .

وی افزود: اگر حجاب با زور همراه باشد عفاف ایجاد نمی‌کند.گشت ارشاد باید توسط نیروهای فرهنگی انجام بگیرد نه پلیس.بعد از اتمام انتخابات هزینه‌های انتخاباتی خود را اعلام می‌کنم.

کسی رئیس جمهور شود که دغدغه ولایت فقیه را کمتر کند

روزنامه جمهوری : دبیر سابق هیئت عالی گزینش کل کشور می گوید باید کسی رئیس جمهور شود که دغدغه ولایت فقیه را کمتر کند و قاعده بازی سیاسی را بلد باشد.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین علی ثمری در همایش هواداران جوان باقر قالیباف، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری که در مسجد العلی مشهد برگزار شد اظهار کرد:خدمات مطلوب و شایسته احمدی‌نژاد ماندگاری نداشت و از حیث به حاشیه کشیده شدن، زمینه‌ساز فساد شد. رئیس جمهور فعلی در هشت سال خدمت خود فقط شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی را سر داده و هیچ‌گاه لیستی که همیشه ادعا می‌کند را به صراحت اعلام نکرده است.
وی افزود: فتنه 92 پیش از انتخابات است، فتنه در سال 88 پس از انتخابات رخ داد اما در سال 92 شاهد بروز و ظهور آن پیش از انتخابات هستیم و این به مراتب حساس‌تر بشمار می‌رود. عملکرد دولت نشان‌دهنده انحرافی است که در حال سازماندهی شدن است.ايجاد تغييرات در تقسيمات كشوري، در آستانه انتخابات رياست جمهوري اگر متوقف نشود، مشكل آفرين خواهد شد. تغيير در تقسيمات كشوري از پيش از نوروز 92، سبب بداخلاقي‌هايي در مناطقي از كشور و در ميان مسئولين شده است. قتل يك شهروند در درگيري در استان خراسان شمالي و دعواي بين يك نماينده مجلس و استاندار اين استان، سرآغازي بر موجي از تغييرات در تقسيمات كشوري بوده كه هر يك مخالفان و موافقان خاص خود را داشته است.

جوانفکر : جایگاه «جلیلی» به مراتب بالاتر از «باقری لنکرانی» است

شبکه ایران : علی اکبر جوانفکر در شبکه ایران نوشت : اولین بار که رسانه های پایداری با رندی نام «کامران» را کنار «سعید» گذاشتند، شائبه ای شکل گرفت. همه – از جمله خود کامران - می دانستند که شخصیت و جایگاه «جلیلی» به مراتب بالاتر از «باقری لنکرانی» است. با این وجود بارها و بارها نام «کامران» در کنار «سعید» گذاشته شد تا از «سعید» کاسته و بر «کامران» افزوده شود و نهایتا این دو هم قد و هم وزن جلوه کنند. جمله ای نچسب مرتبا تکرار می شد: هر دو گزینه اصلح پایداری از اعلام کاندیداتوری استنکاف می کنند.

شبکه ایران : انتخابات ریاست جمهوری، به‌طور معنی‌داری با فصل بهار همزمان شده است

شبکه ایران در تحلیل در خصوص راهبرد انتخاباتی جبهه پایداری نوشت: انتخابات ریاست جمهوری، به‌طور معنی‌داری با فصل بهار همزمان شده است و ای کاش هیچگاه از این فصل که بیانگر نشاط، شادابی، شادمانی، طراوت زندگی و رویش‌های تازه است، خارج نشود.
مشکلات و نابسامانی اقتصادی تنها حربه‌ای است که به دستاویز تبلیغات انتخاباتی برخی نامزدها و مخالفان دولت تبدیل شده است. اینک فصل تبیین و تنویر افکار است تا مردم در انتخاب خود به اشتباه نیفتند، فصل تشخیص خادم از خائن.

کوهکن: میان اضلاع ائتلاف ۵ گانه احتمال رسیدن به کاندیدای واحد بعید به نظر می رسد

الف : روز گذشته کوهکن در سمت رئیس ستاد باهنر، برخی گمانه زنی ها درباره اختلاف در ائتلاف سنتی های منسوب به اصولگرایان ۵ گانه یا ۲+۳ را تائید کرد. پیش از این اینطور گفته می شد که به سبب برخی اختلافات جدی میان اضلاع ائتلاف ۵ گانه ، احتمال رسیدن به کاندیدای واحد بعید به نظر می رسد. در همین رابطه کوهکن در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها با بیان اینکه برخی از اعضا نسبت به انتخاب کاندیدای واحد در این ائتلاف انتقاد دارند تصریح کرد که شاید ائتلاف ۵ گانه بجای انتخاب کاندیدای واحد به نظر واحد برسد.

اختلاف در ائتلاف ۵ گانه بسیار جدی تر از ائتلاف ۳ گانه است. اختلافات در ائتلاف سنتی ها در حالی جدی می شود که ظاهرا هیچ برنامه ای نیز برای هماهنگ نشان دادن این ائتلاف در رسانه ها وجود ندارد.عدم اصلاح اظهارات اختلاف برانگیر کاندیداها یکی از شواهد این امر است.بعيد مي‌دانم كه هيچ كدام از اين آقايان (روحانی، عارف، جهانگیری) بتوانند شانس پيروزي داشته باشند و معتقدم كه اصلاح‌طلبان تنها وقتي مي‌توانند به پيروزي دست يابند كه شخصي همچون آيت‌الله هاشمي به عنوان كانديداي اصلي جريان اصلاحات وارد انتخابات رياست‌جمهوري شود.

زیباکلام: آشفتگی در وضعیت اصلاح طلبان ناشی از ضعف رهبری است

اعتماد: زیبا کلام گفت : بعيد مي‌دانم كه هيچ كدام از اين آقايان (روحانی، عارف، جهانگیری) بتوانند شانس پيروزي داشته باشند و معتقدم كه اصلاح‌طلبان تنها وقتي مي‌توانند به پيروزي دست يابند كه شخصي همچون آيت‌الله هاشمي به عنوان كانديداي اصلي جريان اصلاحات وارد انتخابات رياست‌جمهوري شود

وی افزود:فكر مي‌كنم بايد صادقانه اعلام كنم آشفتگي‌اي كه در وضعيت اصلاح‌طلبان امروز شاهد هستيم ناشي از خود اصلاح‌طلبان و ضعف رهبري آنهاست و به هيچ‌وجه به جاي ديگري ربطي ندارد.
اگر آقاي هاشمي نهايتا تصميم بگيرند كه در انتخابات شركت كنند در اين صورت نخستين تبعات تصميم ايشان نصيب اصولگرايان خواهد شد. فكر مي‌كنم اگر آمدن آقاي هاشمي جدي شود، اصولگرايان همه كانديداهاي خود نظير آقايان حدادعادل، ولايتي، لنكراني، جليلي و افراد متعددي كه الان احتمال كانديداتوري‌شان مطرح است را كنار مي‌گذارند و بر آقاي قاليباف اجماع مي‌كنند. بنابراين اصولگرايان هم بلاتكليف اصلاح‌طلبان و همچنين تصميم آيت‌الله هاشمي هستند.

سبحانی : معتقدم پیام خودم را می توانم به توده مردم برسانم

فارس : حسن سبحانی گفت: خیلی متأسفم از اینکه بعضی ها احساس تکلیفی را که عده ای از افراد کرده اند را با واژه هایی به تمسخر می گیرند. وقتی کشوری حزب ندارد چه اشکالی دارد که (در زمان وجود حزب هم مشکلی وجود ندارد) افرادی که احساس می کنند می توانند به کشورشان کمک بکنند، دستشان را بلند بکنند و اگر از نظر شورای نگهبان هم گذشت، خود را در معرض رأی ملت بگذارد.
مشکلی که در کشور ما وجود دارد، این است که در کشور ما سه هفته قبل از رأی گیری مشخص می شود که داوطلب تایید صلاحیت شده یا خیر. درحالیکه در کشورهایی که 170 سال از عمر احزابشان می گذرد، یک سال این مبارزه ادامه دارد و افراد می توانند کاندیدا را بشناسند. ولی من معتقدم پیام خودم را می توانم به توده مردم برسانم.

هیچ کدام از اعضای ائتلاف نمی تواند بگوید از دیگری ولایی تر هستم

فردا :غلامرضا اسدالهي، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت:اينكه شنيده مي شود شاخص هاي ائتلاف اندكي دچار تغيير شده تاثير خوبي بجاي نمي گذارد و فكر مي كنم هر چه سريعتر آقايان قبل از اينكه ثبت نام كانديداها آغاز شود،‌ بايد جمع شوند و بعد از رسيدن به يك جمع بندي مناسب، گزينه اصلح را معرفي كنند. از اول قرار بود كه بر اساس اقبال سنجي و نظر سنجي از مردم يك نفر معرفي شود و هر كس در ميان مردم راي بيشتري داشته باشد،‌ در واقع آن شخص گزينه نهايي باشد،‌ قطعا هيچ كدام از افراد حاضر در ائتلاف هم نمي تواند بگويد كه من از ديگري ولايي تر هستم يا كارايي من بيشتر است.

تقدیر رئیس جمهور از شیخ الاسلامی

جهان: شب گذشته دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری از عبدالرضا شیخ الاسلامی (کاندیدای شورای شهر تهران و وزیر سابق کار) در مراسم تقدیر از کارگران نمونه سراسر کشور تقدیر کرد.

از آقای شیخ الاسلامی به عنوان رییس ستاد انتخابات حامیان دولت در انتخابات شوراها نام برده می شود.

وی هفته گذشته بخاطر شرکت در انتخابات شورای شهر تهران از سمت خود (معاون رییس جمهور) استعفا داد.

الف: جلیلی آمدن خود را منوط به حضور آیت الله هاشمی کرده است

الف : برخی شنیده های غیر موثق حاکی از آن است که جلیلی آمدن خود را منوط به حضور آیت الله هاشمی کرده است. با این حال جوانان عدالتخواه و برخی دیگر از گروه های مردمی حامی جلیلی تلاش دارند وی را برای حضور در انتخابات قانع سازند.

حق شناس: فعلا هیچ گفت و گویی برای سرلیستی انجام نشده است

فردا: محمدجواد حق شناس در این باره که محسن هاشمی سرلیست اصلاح طلبان خواهد بود، گفت: فعلا فاز اول و انتخاب افراد برای ثبت نام است و بعد از آن بحث شکل گیری لیست و ترکیب آن مطرح می شود و در مرحله بعد است که مطرح می شود چه کسی در صدر لیست قرار بگیرد. فعلا هیچ گفت و گویی برای سرلیستی انجام نشده است.

شریعتمداری: در انتخابات 88 به موسوی رأی دادم

مشرق: محمد شریعتمداری ، کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در انتخابات 88 به موسوی رأی دادم، گفت: پس از انتخابات 88 میرحسین موسوی از قانون فاصله گرفت که این کار هزینه‌های سنگینی داشت.

شریعتمداری گفت:اصلاح‌طلبی را نباید با انحلال‌طلبی اشتباه بگیریم که یقین دارم عده‌ای هم در این دولت و هم در دولت خاتمی به دنبال انحلال‌طلبی رفتند.

روانبخش: احمدی نژاد بیماری اش را درمان نکرد

رجانیوز: حجت الاسلام قاسم روانیخش گفت: اگر آقای احمدی‌نژاد به تذکرات حکیمانه آقا توجه می‌کرد و این بیماری‌هایی را که در خودش و دولت به وجود آورده بود، درمان می‌کرد، دولت دهم از دولت نهم موفق‌تر می‌شد، ولی متأسفانه این بیماری‌ها را درمان نکرد و در دولت دهم نسبت به دولت نهم عقبگرد داشتیم.

وی افزود: يكي از كانديداها كه امروز هم دوباره وارد صحنه شده و در افكار عمومي به تكنوكرات بودن مشهور است، در سال 84 در قم در زیر زمین اسوه آمد و خود بنده در جمع بچه‌های قم این سئوال را از او پرسیدم که: «اگر رئیس‌جمهور شوید، قطعاً گاهی رئیس‌جمهور با رهبری اختلاف نظرهایی پیدا می‌کند. ممکن است رهبری بفرمایند این باید بشود و شما بفرمایید نباید بشود. در چنین حالتی چه کار می‌کنید؟» كه در پاسخ گفت: «چند جلسه خدمتشان می‌روم و سعی می‌کنم ایشان را توجیه و قانع کنم، ولی اگر نشد، از باب ولایت می‌پذیرم». این چیزی است که احمدی‌نژاد در سال پنجم ریاست جمهوری‌اش رسیده است.

۱۳۹۲/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...