نسخه چاپی

مشروح سخنان علي مطهري در جمع دانشجويان ري

سنگ تمام برای هاشمی تااصلاح‌طلب بودن در مبانی سیاسی

علی مطهری كه در جمع دانشجویان شهر ری سخن می‌گفت با سنگ تمام گذاشتن برای هاشمی وی را تنها فردی دانست كه می‌تواند وضعیت فعلی كشور را سامان دهد و از سوی دیگر رسما اعلام نمود كه در مبانی سیاسی جزو جرگه اصلاح‌طلبان است.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی مطهری در نشست دانشجویی با موضوع «انتخابات» که با حضور جمعی از دانشجویان در پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد، با تاکید بر اینکه در بررسی صلاحیت افراد باید نسبت به بعضی از اشخاص سهل‌گیری و نسبت به بعضی دیگر سخت‌گیری شود،‌ گفت: سهل‌گیری باید نسبت به منتقدان نظام باشد، اشکالی ندارد که فردی در مسائل کارشناسی نظرش مخالف با نظر رهبری باشد،‌ باید نظر و عمل را از هم جدا کنیم، فقط در جایی که رهبری حکم حکومتی دادند همه باید اطاعت کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: نسبت به افکارهایی که مخالف و مغایر مبانی اسلام است نیز باید سخت‌گیری صورت پذیرد، ما به تفکرهای انحرافی نباید اجازه ورود به انتخابات را بدهیم، بعضی از افراد به جای واژه «بیداری اسلامی» از واژه «بیداری انسانی» استفاده می‌کنند، اینها همه قابل بحث است و انحرافات فکری است و اصلاً نمی‌شود این‌ها را کوچک شمرد و باید در مقابل این افراد ایستاد، مانند همان دعوا و مقابله‌ای که شهید مطهری با خیلی از منحرفان انقلابی داشت.

وی ادامه داد: این دقت‌ها مهم است، هر وقت ما در مجلس این مباحث را مطرح کردیم گفتند «آقا این حرف‌ها را نگویید دشمن شاد می‌شود، ‌این مباحث فرعی هستند»، نه به اعتقاد بنده این‌ها جزء مبانی و اصول است.

زور دشمن به ایران نمی‌رسد

مطهری با تاکید بر اینکه زور دشمن به ایران نمی‌رسد،‌ عنوان کرد: قصد دشمنان نظام ایجاد اختلاف در داخل کشور است و می‌خواهد از این طریق بنیان حکومت را سست کند و ما باید نشان دهیم مردم ایران متحد هستند و در انتخابات شرکت می‌کنند و این موضوع قطعاً در وضع اقتصادی و سیاسی کشور بسیار مهم و موثر است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: باید به دنبال یک انتخابات باشکوه باشیم تا در وضع اقتصادی کشور تحولی ایجاد شود.

علی مطهری گفت: به نظر من تنها کسی که می‌‌تواند اوضاع فعلی کشور را سامان دهد هاشمی رفسنجانی است، در شرایط عادی بهتر است که روحانیون وارد سیاست نشوند ولی این اوضاع بحرانی است و دوره‌ای نیست که افراد کم تجربه وارد کار شوند، به یک فرد پخته و کارآزموده نیازمندیم.

وی ادامه داد: به نظرم هاشمی با نفوذی که در برخی کشورهای عربی دارد و اتحادی که بین گروه‌ها و ائتلاف‌های مختلف برقرار می‌کند می‌تواند خیلی مفید باشد، ایشان دو دوره رئیس جمهور بودند و دیگر سودای قدرت و سیاست در سر ندارند.

احمدی‌نژاد در مقابل رد صلاحیت مشایی سکوت نمی‌کند

نماینده مردم تهران تاکید کرد: قرائن نشان می‌دهد در صورت رد صلاحیت مشایی احمدی‌نژاد ساکت نخواهد ماند و مشکلاتی را برای کشور به وجود می‌آورد زیرا وی نگاهی اعتقادی به مشایی دارد.

مطهری گفت: اصلاح‌طلبان برای پیروزی در انتخابات باید با کاندیدای حداکثری در انتخابات وارد شوند و کاندیدای حداکثری آنها محمد خاتمی است و حضور وی باعث شور و شوق انتخاباتی می‌شود و البته این گفته بنده بدان معنا نیست که خاتمی را فردی اصلح می‌دانم.

برگزاری جشن استادیوم آزادی با هزینه 50 میلیارد تومانی دولت

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر با تاکید بر اینکه جشن استادیوم آزادی 50 میلیارد تومان هزینه داشته است، خاطرنشان کرد: بر اساس براوردهای صورت گرفته جشن استادیوم آزادی 50 میلیارد تومان برای دولت هزینه داشته است و این‌ها همه تخلفات مالی محسوب می‌شود و جفا در حق مردم است.

هم اصولگرا و هم اصلاح طلب هستم

علی مطهری با بیان اینکه من هم اصولگرا و هم اصلاح طلب هستم، عنوان کرد: در معنای لغوی بنده هم اصولگرا و هم اصلاح‌طلب هستم ولی در معنای اصطلاحی در مبانی فرهنگی اصولگرا و در مبانی سیاسی اصلاح طلب هستم.

اوج بی‌حجابی در دولت احمدی‌نژاد رخ داد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت در ارتباط با وضعیت بدحجابی و بی‌حجابی اظهار داشت: اوج بی‌حجابی و بدحجابی در دولت احمدی‌نژاد به اوج رسیده است.

۱۳۹۲/۲/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...