نسخه چاپی

شكست دیدار سه جانبه ابراهیمی با نمایندگان روسیه و آمریكا

نشست اخضر ابراهیمی با دیپلمات‌های آمریكایی و روس در زمینه حل مسائل پیچیده مربوط به فراهم سازی مقدمات كنفرانس ژنو 2 با شكست روبه‌رو شد.

به گزارش نما به نقل از سایت شبکه الجزیره، بعد از پایان نشست اخضر ابراهیمی فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه با دیپلمات‌های آمریکایی و روس در سوئیس،‌ وی به خبرنگاران گفت: مهمترین مشکلی که برگزاری کنفرانس ژنو 2 با آن روبه‌روست تعیین شرکت کنندگان از سوی نظام سوریه است.

وی خاطرنشان کرد: دولت سوریه تمایل خود را برای حضور اعلام کرده است اما مخالفان مشخص نکرده‌اند که چه کسانی از سوی آنها در این اجلاس شرکت می‌کنند. همچنین برای شرکت پیش شرط گذاشته‌اند.

ابراهیمی گفت: مشکل مربوط به قانع کردن دو طرف برای حضور در این نشست بدون هیچ پیش شرطی است تا درباره پایان بحران سوریه توافق کنند.

وی با اشاره به وجود برخی میانجی‌گری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای جهت قانع کردن گروه‌های سوری برای مشارکت در کنفرانس تاکید کرد: کنفرانس ژنو 2 بدون مشارکت کامل سوریه ممکن نیست.

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه عنوان داشت که نشست مقدماتی دیگری بین وی و نمایندگان واشنگتن و مسکو در اواخر ماه جاری میلادی برگزار می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد که کنفرانس ژنو 2 در ژوئیه آینده برگزار شود و اوضاع سوریه را فاجعه آمیز خواند.

میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز مخالفان سوریه را مسئول شکست این نشست مقدماتی خواند و گفت: آنها تصمیم‌های ریشه‌ای درباره مشارکت‌شان نمی‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: سخت ترین مساله مربوط به شرکت کنندگان در کنفرانس است. کل مساله این است که مخالفان بر عکس حکومت سوریه تصمیم دقیقی درباره مشارکت‌شان نگرفته‌اند.

یک دیپلمات دیگر که هویت خود را فاش نکرد به خبرگزاری رویترز گفت: یکی از مسائلی که مانع برگزاری کنفرانس ژنو 2 است اصرار روسیه بر مشارکت ایران است و این مساله‌ای است که آمریکا و بسیاری از کشورهای بین‌المللی آن را رد می‌کنند.

این دیپلمات گفت: نشست مقدماتی دوم 25 ماه جاری میلادی برگزار می‌شود.

در نشست ابراهیمی گنادی گاتیلف نیز به نمایندگی از روسیه و وندی شرمن، نماینده وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی و الیزابت جونز، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه شرکت داشتند.

گاتیلف نیز تصریح کرد که کنفرانس ژنو 2 قبل از ژوئیه برگزار نخواهد شد.

وی اظهار کرد: این کنفرانس بعد از توافق بر سر تمام مسائل پیچیده در چارچوب نشست آتی مقدماتی برگزار خواهد شد.

گاتیلف افزود: نشست سه جانبه دیگر بین ابراهمی و روسیه و آمریکا در ماه جاری میلادی برگزار می‌شود و ما تلاش خواهیم کرد که مواضع گروه‌ها را به هم نزدیک کنیم.

۱۳۹۲/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...