نسخه چاپی

تاكید احمدی نژاد و پوتین بر توسعه مشاركت همه‌جانبه

روسای‌جمهوری ایران و روسیه روز سه‌شنبه در مسكو با یكدیگر دیدار و بر توسعه روابط دوجانبه، گسترش همكاری‌های دو كشور، بخصوص در زمینه انرژی و برطرف شدن برخی موانع موجود در این جهت تاكید كردند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "محود احمدی نژاد" رئیس‌جمهوری ایران در دیدار عصر روز سه شنبه خود با "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در کاخ کرملین، بر ضرورت برطرف کردن برخی موانع موجود برای توسعه همه جانبه روابط بین مسکو و تهران تاکید کرد.

احمدی نژاد گفت: من با این مسئله موافقم که سطح همکاری‌های اقتصادی بین ایران و روسیه باید تا حداکثر توان بالقوه دو کشور افزایش پیدا کند و هیچ مانعی در این راستا از طرف مقامات تهران وجود ندارد.

وی افزود: مسلما برخی موانع اداری برای توسعه روابط بین ایران و روسیه وجود دارد که من فکر می‌کنم با اراده سیاسی لازم بتوان آنها را از میان برداشت و من قول می‌دهم که از طرف ما هیچ مانعی در این رابطه وجود نداشته باشد.

ولادیمیر پوتین نیز در آغاز مذاکرات با همتای ایرانی خود یادآور شد که روسیه و ایران دو کشور بزرگ تولید کننده گاز در جهان هستند و در این رابطه منافع مشترک دو کشور را به یکدیگر نزدیک کرده است.

رئیس‌جمهوری روسیه با تاکید بر لزوم رشد همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور افزود: ما در دو طرف دریای خزر با یکدیگر همسایه هستیم و منافع مشترکی در منطقه داریم و باید تلاش کنیم تا مبادلات بازرگانی بین دو کشور افزایش یابد.

علاوه بر این، احمدی نژاد در این دیدار در خصوص همکاری‌های روسیه و ایران در زمینه انرژی یادآور شد که همکاری دو کشور با ساخت نیروگاه اتمی جدید در ایران می‌تواند توسعه یابد.

وی تاکید کرد: مذاکرات اولیه در این خصوص صورت گرفته و برای آغاز جدی اقدامات در این زمینه لازم است تا شما (ولادیمیر پوتین) دستورات لازم در این خصوص را صادر کنید تا فعالیت عملی در این آغاز شود.

رئیس‌جمهوری ایران با اشاره به مشارکت فعال دو کشور در زمینه نفت و گاز، افزود: روسیه و ایران در زمینه نفت و گاز همکاری خوبی با یکدیگر دارند که لازم است این مشارکت با توجه به توان بالقوه دو کشور توسعه پیدا کند.

۱۳۹۲/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...