نسخه چاپی

"مطهری در مجلس بماند/ با عارف برای حضور در كابینه صحبت نشده است"

روحانی باید به عهدوپیمان نانوشته توجه داشته باشند و با بی اعتنایی به وزن سیاسی اصلاح طلبان ، آقای خاتمی و عارف مبادرت به چینش اعضای كابینه نكند.

علي اکبر اولياء ،رييس ستاد انتخاباتي محمدرضا عارف در گفتگو با آريا تاکيد کرد:سهم خواهي گروهها و احزاب از آقاي روحاني ،براي حضور در کابينه يازدهم در حالي که در انتخابات از ايشان حمايت نکردند موضوع جالب و قابل تاملي است.

وي افزود:سهم خواهي مخالفان آقاي روحاني از ايشان در حالي صورت مي گيرد که آقايان سيدمحمد خاتمي و عارف با وجود تاثير گذاري که در پيروزي آقاي روحاني داشتند اما اعلام کردند ما از ايشان هيچ سهم خواهي نداريم و فقط خواهان توجه به مطالبات مردم در دولت يازدهم هستيم.

اين فعال سياسي ادامه داد:اصولگراياني که در ابتدا هم شکست خود را پذيرفته بودند و البته اين انتخابات نشان داد که وزن جريان هاي سياسي آنها به چه صورت است در يک چرخش آشکار اعلام کردند اين انتخابات پيروزي اصلاح طلبان نبوده است روزنامه کيهان نيز در اظهار نظر عجيبي ميزان آراي اصلاح طلبان را 7تا10درصد دانست اين رفتارها با دو هدف انجام شد هدف اول پوشش دادن به شکست تلخي بود که اصولگرايان خوردند دومين هدف آنها کشاندن آقاي روحاني به سمت خودشان است تا بدين ترتيب آقاي روحاني را ازاصلاح طلبان دور کنند در واقع اصولگرايان به دنبال ايجاد فشار رواني بررييس جمهور منتخب هستند تا شرايط برايشان بدتر نشود و بتوانند به اهداف خود برسند.

وي اظهار داشت:انتظارمي رود آقاي روحاني با توجه به مواضعي که اعلام کردند که البته به مواضع اصلاح طلبان بسيار نزديک بود پايداربماندند و به خواسته هاي مردمي توجه کنند .لذا بنده معتقدم آرايش کابينه آقاي روحاني بايد متناسب با بافت فکري کساني باشد که به ايشان راي داده اند.

اولياء درباره حضورعارف در کابينه يازدهم گفت:منش اصلاح طلبان و آقاي عارف از کانديداتوري اين بود که هيچ شرط وشروطي براي آقاي روحاني نگذاشتند البته فرصت براي اينکار کم بود اما با اين وجود آقاي عارف و اصلاح طلبان اعلام کردند انتظاري از ايشان ندارند .

وي اظهار داشت:خواسته و برداشت عمومي اين است در کابينه آقاي روحاني به منظور قدرداني جايگاهي براي دکترعارف درنظر گرفته شود البته ايشان چنين انتظاري از دولت روحاني ندارد و تاکيد دارد بايد دست رييس جمهور در انتخاب اعضاي کابينه بازباشد.

اين چهره نزديک به عارف تاکيد کرد:بنده معتقدم آقاي روحاني بايد به عهدوپيمان نانوشته توجه داشته باشند و با بي اعتنايي به وزن سياسي اصلاح طلبان ، آقاي خاتمي و عارف مبادرت به چينش اعضاي کابينه نکند.البته اين موضوع بستگي به تعهدات اخلاقي دارد که حتما در آقاي روحاني و تيم همراه ايشان متجلي خواهد بود.

وي گفت:بسياري از دوستان، وزارت علوم را براي آقاي عارف پيشنهاد مي کنند و معتقدند اين پست با کار ايشان سنخيت دارد البته در اين زمينه تاکنون صحبتي با آقاي عارف نشده است.

اولياء ضمن مخالفت با حضورعلي مطهري در وزارت ارشاد تصريح کرد:آقاي مطهري در مجلس هشتم و نهم نقش تاريخي ايفا کرد لذا بهتر است همين نقش را ادامه دهند .ما نبايد اين سرمايه هاي خود را به راحتي خرج کنيم در واقع بنده معتقدم کاري که علي مطهري در مجلس انجام مي دهد کمتر از پست وزارت ارشاد نيست.

۱۳۹۲/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...