نسخه چاپی

این یك حاج خانم ایرانی نیست + عكس

عکس خبري -اين يک حاج خانم ايراني نيست + عکس

چند روزی است كه خبری دروغ درباره یكی از حجاج ایرانی، در فضای مجازی و افكار عمومی عربستان سعودی منتشر شده كه هر روز در میان مردم این كشور دست به دست می‌چرخد و از طریق تلفن همراه هم به صورت پیامك و یا با استفاده از دیگر نرم افزارها،‌ رد و بدل می‌شود.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، بر اساس این خبر ساختگی گفته می‌شود چند روز پیش یکی از حجاج ایرانی بازداشت شد و اعتراف کرد که با پوشش و لباس‌های زنانه، در مسجد النبی (ص) می‌چرخیده و نوعی شیرینی تاریخ مصرف گذشته و ترشیده را در میان حجاج و نمازگزاران توزیع می‌کرده تا آنان را مسموم کند.

در پی انتشار گسترده این خبر و پیامد منفی آن برای جمهوری اسلامی ایران و حجاج ایرانی در عربستان، سرهنگ "فهد الغنام" سخنگوی فرمانده پلیس مدینه منوره ضمن تکذیب این خبر، حقیقت آن را فاش کرد.

وی در این‌باره گفت:‌ نیروهای ما چند روز پیش جوانی را بازداشت کردند که با پوشش و لباس‌های زنانه در بخش زنانه مسجد النبی (ص) به جیب‌بری و دزدی از حجاج و نمازگزاران می‌پرداخت.

سرهنگ "فهد الغنام" در ادامه افزود: او به هیچ‌وجه ایرانی نیست بلکه تاکید می‌کنم که جوانی است از یکی از کشورهای عربی. او به طور قاچاقی وارد خاک عربستان شده و هیچ‌گونه مدارک اقامت ندارد.

سخنگوی فرمانده پلیس مدینه منوره همچنین گفت: تحقیقات و بازجویی از این جوان عرب ادامه دارد و پس از پایان این مساله، پرونده او را به دادگاه ارسال خواهیم کرد تا محاکمه و مجازات شود.

سرهنگ "فهد الغنام" در پایان تاکید کرد: بهتر است شهروندان گرامی بلافاصله بعد از دریافت اخبار از طریق اینترنت و یا تلفن همراه خود، فورا به آن اطمینان نکنند و بر همین اساس در انتشار بیشتر آن مشارکت نداشته باشند بلکه باید ابتدا از صحت و سقم چنین اخباری اطلاع یابند زیرا این کار می‌تواند پیامدهای منفی حتی در سطح منطقه و بین‌الملل داشته باشد. مردم بهتر است اخبار را فقط از طریق رسانه‌های موثق دریافت کنند.

۱۳۹۲/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...