نسخه چاپی

سرمایه‌گذاران مالزیایی در همسایگی ایران

سرمایه‌گذاران مالزیایی به سرمایه‌گذاری در عراق تشویق شدند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، اداره توسعه تجارت خارجی مالزی با اعلام اینکه در حال حاضر عراق از ناآرامی‌های سیاسی و اجتماعی دور شده است، از شرکت‌های مالزیایی خواست تا به فرصت‌های زیاد بالقوه سرمایه‌گذاری در این کشور خاورمیانه‌ای توجه کنند. زولکیفیل محمود، رییس بخش توسعه صادرکنندگان این اداره گفت: عراق بزرگترین بازار در خاورمیانه است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در بخش‌های ساخت و ساز، زیرساخت‌ها و انرژی وجود دارد.

وی تصریح کرد: تجار عراقی از سرمایه‌گذاران مالزیایی برای سرمایه‌گذاری و حضور در این بخش‌ها دعوت کرده‌اند. وی در این راستا به یک شرکت مالزیایی اشاره کرد که در یک پروژه تصفیه آب و پروژه‌های جاده‌ای در عراق سرمایه‌گذاری کرده است.

ارزش تجارت دو جانبه مالزی و عراق در فاصله ژانویه تا می سال جاری میلادی برابر با ۸۵ میلیون و ۴۰۰ هزار رینگیت بوده است که از این میزان ۸۴ میلیون و ۵۰۰ هزار رینگیت صادرات مالزی به عراق و مابقی صادرات عراق به مالزی بوده است. دو کشور همچنین در سال گذشته تجارت دو جانبه یک میلیارد و ۴۰ میلون رینگیتی داشتند که نسبت به تجارت دو کشور در سال ۲۰۱۱ رشد ۳۷۰.۵ درصدی داشته است.

۱۳۹۲/۴/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...