نسخه چاپی

مشغله اصلی اسرائیل در این روزها چیست؟

گروه شیعه حزب‌الله كه قدرتمندتر از ارتش لبنان است، به مهم‌ترین مشغله فكری ارتش اسرائیل تبدیل شده است.

به گزارش نما، کیهان در ستون ویژه‌های خود نوشت:

اين موضوع را گزارشگر مجله فرانسوي زبان ليبرته ضمن بازديد از فلسطين اشغالي عنوان کرد. او مي‌نويسد: پايگاه نظامي «ليريک» مقر فرماندهي کل دسته «گاليله»، متعلق به ارتش اسرائيل است. مسير منتهي به اين پايگاه، چنان پوشيده از درخت است که جاده از دور ديده نمي‌شود.

ستوان «يار»، از سخنگويان ارتش اسرائيل است که مي‌گويد ارتش بيش از آنکه از ارتش لبنان بيم داشته باشد، به تحرکات حزب‌الله توجه دارد و مهمترين مشغله فکري ما، آنها هستند. اين مسئول ارتش اسرائيل در حالي که به تک تک روستاهاي جنوب لبنان اشاره مي‌کند، از مخفي‌گاه‌هاي حزب‌الله، خانه‌هاي مخفي، شيعياني که به سمت جنوب مي‌آيند و مسيحيان و دروزي‌هايي که به سمت شمال مي‌روند، حرف مي‌زند.

وي مي‌گويد: «هر واحد حزب‌الله، در اسرائيل منطقه‌اي براي هدف خود در نظر گرفته است. هر روستايي هدف خود را در اسرائيل دارد و مي‌تواند در هر زماني شهرهايي مانند تل‌آويو را مورد هدف راکت‌ها و موشک‌هاي دوربرد، برد متوسط و برد کوتاه، قرار دهد.»

اين گزارش مي‌افزايد: جنبش حزب‌الله تحت رهبري حسن نصرالله، به دل‌مشغولي اصلي اسرائيل تبديل شد. در سال ۲۰۰۶ حزب‌الله ضربات سنگيني به پيکر ارتش اسرائيل وارد کرد که اسرائيل آمادگي آن را نداشت. حزب‌الله در آن سال در پاسخ حمله اسرائيل اقدام به شليک هزاران راکت، موشک و خمپاره به سوي اسرائيل کرد که به کشته شدن حداقل ۱۵۰ نفر منجر شد.

لاليبرته مي‌نويسد: حزب‌الله لبنان در حال حاضر زرادخانه موشکي قابل توجهي در اختيار دارد که قادر است بسياري از بخش‌هاي تحت اشغال اسرائيل، از جمله اهداف مهم و استراتژيکي مانند بندر و پالايشگاه‌هاي نفت حيفا را هدف قرار دهد.

«پيتر لرنر»، يکي از سخنگويان ارتش اسرائيل، تعداد اعضاي گروه شبه نظامي حزب‌الله را بين سي تا چهل هزار نفر تخمين مي‌زند و مي‌گويد: «حزب‌الله قادر است به مدت يک ماه اسرائيل را زير آتش بگيرد.

ليبرته مي‌افزايد: جنبش حزب‌الله اکنون نگاه خود را به اوضاع سوريه معطوف کرده و حدود سه هزار تن از مبارزان آن در حال کمک به سوريه هستند. اما اسرائيل به دوردست مي‌نگرد و نگران نفوذ ايران است.

لرنر مي‌گويد: «مبارزان حزب‌الله توسط سپاه پاسداران ايران آموزش مي‌بينند. در شهر قصير، ما براي اولين بار آنان را مشاهده کرديم که تانک مي‌راندند. آنها اين کار را کجا ياد گرفته‌اند؟»

۱۳۹۲/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...