نسخه چاپی

راهكارهای كوتاه‌مدت برای بهبود وضع تولید

وزیر كار از ارائه راه‌حل‌های كوتاه‌مدت برای بهبود وضعیت تولید در كمیسیون اقتصادی دولت طی دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی ربیعی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - در حاشیه‌ی مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی دولت به منظور بهبود سطح اشتغال و رفع موانع تولید یک کارگروه ویژه را تشکیل داده که هم‌اکنون جلسات معاونان آن به صورت فشرده در حال برگزاری است.

وی گفت: دولت مصمم است در گام اول افزایش ظرفیت صنایع را دنبال کند و سپس به احیای صنایعی بپردازد که با تزریق منابع کم به راه می‌افتند.

ربیعی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت تکیه بر جامعه، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران جامعه و نقدینگی دست مردم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه در پاسخ به این پرسش که میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به عنوان بنگاه متعلق به کارگران چقدر است؟ گفت: نمی‌توان گفت ارزش واگذاری‌هایی که به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته چقدر است، بلکه باید ارزش‌گذاری واقعی صورت گیرد و مشخص شود که آیا این واگذاری‌ها اسمی بوده و یا واقعی بوده است.

وی پیش‌بینی کرد که دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی در حدود 50 هزار میلیارد تومان باشد و ادامه داد: وزارت کار در تلاش است به عنوان نماینده منافع کارگران این بدهی را از دولت برای سازمان بگیرد.

ربیعی تصریح کرد: البته هدف ما این است که شرکت‌ها و صنایع سودآور داده شود نه صنایع ورشکسته و زیان‌ده.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شد: با وضع بدی که امروز دولت از نظر اقتصادی دارد و رشد اقتصادی منفی در کشور تبعا فرآیند پرداخت دیون و بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی فرآیند خاصی خواهد بود.

وی در پایان با بیان این‌که با رشد منفی اقتصادی شغل جدیدی ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: در چنین شرایطی امید به درآمد ناشی از نفت برای شغل جدید بسیار کم است.

۱۳۹۲/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...