نسخه چاپی

جان كری به سوریه هشدار داد

به گزارش نما به نقل از تسنیم: وزیرخارجه آمریکا هشدار داد دولت سوریه در صورت عدم پایبندی به قطعنامه صادره از سوی شورای امنیت درباره نابودی سلاح‌های شیمیایی این کشور مجازات خواهد شد.

به گزارش صدای روسیه؛ جان کری، وزیر خارجه آمریکا دیروز (جمعه) هشدار داد که سوریه درصورت عدم تبعیت از قطعنامه شورای امنیت درباره سلاح‌های شیمیایی با واکنش‌های این نهاد بین‌المللی مواجه خواهد شد.

وی در این ارتباط گفت:«درصورتی که دولت سوریه موفق به انجام این کار نشود باید با عواقب آن مواجه شود.»جان کری توافق ایجاد شده درباره سوریه را که پس از مذاکرات طولانی‌مدت کسب شد یک دستاورد تلقی کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت:«شورای امنیت نشان داد زمانی که ما از سیاست برای یک هدف مشترک استفاده می‌کنیم همچنان قادر به انجام کارهای بزرگی هستیم.»

البته وی اعلام کرد که موضوع سلاح شیمیایی تنها یک مساله است و راه حل نهایی پایان دادن به درگیری 30 ماهه در سوریه است که منجر به کشته شدن بیش از 100 هزار نفر شده است.

جان کری در پایان گفت: « باید با همان انگیزه‌ای که ما را اینجا دور هم جمع کرده است برای پایان دادن به تنشی که تا امروز به طول انجامیده تلاش کنیم.»

۱۳۹۲/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...