نسخه چاپی

دكتر نجفی : استفاده از توانایی نخبگان و بانوان در سطوح مدیریتی سازمان در دستور كار قرار می گیرد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به تاكید ویژه رئیس جمهور محترم، استفاده از توانایی نخبگان و بانوان در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستور كار قرار می گیرد.

به گزارش نما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، دکتر محمد علی نجفی در مراسم تودیع و معارفه معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ، معاون سرمایه گذاری و تامین منابع، معاون امور مجلس،حقوقی و استانها، مشاور امور زنان و خانواده و مشاور امور بین الملل سازمان گفت: تغییر و تحولات لازمه انجام ماموریت ها و یافتن راهکارهای جدید است و اساس هستی را شکل می دهد، مناصب و پست های اداری نیز از این قاعده کلی مستثنی نیستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه تغییرات باید در راستای نیل به اهداف باشد افزود: حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی(ع) است که می فرماید، اگر این مناصب دائمی باشد به من و شما نمی رسد، بنابراین همین موقت بودن است که موجب می شود ما ترغیب شویم که حداکثر تلاشمان را برای انجام وظایف به کار ببریم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه هر لحظه ممکن است فرصت خدمت در یک پست به پایان برسد، باید از این تقدیر الهی به نحو احسن استفاده کنیم و در راه رسیدن به اهداف، مصمم و با قدرت حرکت کنیم.

معاون رئیس جمهور به ورود 5 عضو جدید به بدنه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: ما چهار سال فرصت داریم تا برای رسیدن به اهداف دولت یازدهم و نظرات رئیس جمهور در سازمان میراث فرهنگی، برنامه ریزی کنیم.
نجفی در ادامه به معرفی اعضای جدید سازمان میراث فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: دکتر صدیقه ببران که به عنوان مشاور امور بین الملل از امروز فعالیت خود را در سازمان آغاز خواهد کرد، دارای دکترای ارتباطات و استاد دانشگاه است، و مدیریت مرکز روابط عمومی سازمان محیط زیست و مشاور در امور بین الملل مرکز تحقیقات استراتژیک از جمله مسئولیت هایی است که دکتر ببران در کارنامه خود دارد.

وی افزود: دکتر مهسا سادات شریفی که به عنوان مشاور در امور زنان، خانواده و جوانان سازمان از این پس با ما همکاری خواهند داشت، دارای دکترای روانشناسی و کارشناسی ارشد در رشته معارف اسلامی است، ایشان سابقه 8 سال تدریس در مراکز آموزش عالی دارد و 8 جلد کتاب در زمینه روانشناسی و مشاوره از ایشان به چاپ رسیده است.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: دکتر شریفی عضو انجمن نخبگان کشور است و سوابق مدیریتی نیز دارد، ایشان از جمله جوانترین همکاران ما در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند.

نجفی در ادامه با اشاره به تاکید ویژه دکتر حسن روحانی، به استفاده از توانایی های بانوان در سطوح مدیریتی و همچنین نظر خاص رئیس جمهور به مساله حضور نخبگان جوان در دستگاه های اجرایی گفت: توقع ما از مشاور امور زنان، خانواده و جوانان در سازمان، پرداختن به مسائل جوانان و شناسایی نخبگان است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن معرفی دکتر بهمن نامور مطلق به عنوان معاون صنایع دستی کشور، تصریح کرد: دکتر نامور مطلق دارای دکترای ادبیات تطبیقی از کشور فرانسه است، تجربه تدریس در دانشگاه شهید بهشتی و چند دانشگاه دیگر را نیز در کارنامه خود دارد و در آموزش هنر از برجسته ترین اساتید کشور است، ایشان معاونت فرهنگستان هنر را بر عهده داشته و 80 جلد کتاب و مقاله به زبان های مختلف تالیف کرده است.

نجفی ادامه داد: امیدواریم با حضور دکتر نامور مطلق در معاونت صنایع دستی جهشی عظیم در این حوزه اتفاق بیفتد، صنایع دستی بخش مهمی از هنر و صنعت کشور است که باید با مجموعه ای از سیاست های جدید به این بخش پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی به دلیل جابه جایی های متعدد و تغییر شکل تشکیلاتی دچار لطمات شدیدی شده است، افزود: باید فضایی فراهم شود تا برنامه هایی که معاون جدید صنایع دستی دارد در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر سازمان در این بخش عملیاتی و اجرایی شود.

معاون رئیس جمهور ضمن تقدیر از فعالیت های معاون سابق صنایع دستی تصریح کرد: مهندس یحیی رحمتی از این پس در سمت مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به فعالیت خود در سازمان ادامه خواهد داد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی دکتر شیرکوند را به عنوان معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان معرفی کرد و گفت: دکتر شیرکوند از اساتید برجسته اقتصاد و استاد دانشگاه تهران هستند، ایشان سابقه مدیریتی و علمی قابل توجهی دارند که از آن میان می توان به معاونت وزیر امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد، همچنین دکتر شیرکوند مولف 4 جلد کتاب در زمینه اقتصاد هستند و چندین مقاله در این زمینه به چاپ رسانده اند.

وی در ادامه با اشاره به ماموریت های معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان گفت: این معاونت باید در حوزه مسائل سرمایه گذاری برنامه ریزی یک حرکت جدید را در سازمان آغاز کند، معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری وظیفه نظارت و هدایت کلی را بر عهده دارد و سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کار محتوایی را انجام می دهند.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری باید طی 2 ماه آینده برنامه 4 ساله سازمان را ترسیم و دورنمای حرکت سازمان را مشخص کند.

نجفی اظهار داشت: با توجه به ارتباط خوب معاون سرمایه گذاری جدید سازمان با بانک ها و وزارت اقتصاد می توانیم به سرمایه گذاری های در این بخش امیدوار باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین اسدالله درویش امیری را به عنوان معاون حقوقی، مجلس و استان های سازمان معرفی کرد و گفت: ایشان به مدت 3 سال معاون امور حقوقی و مجلس وزارت آموزش و پرورش بوده اند و در معاونت فنی و مهندسی شهرداری تهران نیز سابقه خدمت دارد.

وی ضمن تشکر از حسن شبانپور معاون سابق امور حقوقی و مجلس سازمان گفت: بخش مهمی از وظیفه این معاونت ارتباط با استان ها و تنظیم روابط آنها با سازمان است.

دکتر نجفی در پایان از زحمات مهندس یحیی رحمتی معاون سابق صنایع دستی، حسن شبانپور معاون سابق امور حقوقی و مجلس، امید حاجتی سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری، با اهداء لوح و قرآن نفیس تقدیر و تشکر کرد.

همچنین در این مراسم معاونین و مشاورین جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری احکام انتصاب خود را از رئیس سازمان دریافت کردند.

۱۳۹۲/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...