نسخه چاپی

آیامهران مدیری عزیز خسته هم می شود؟

عکس خبري -آيامهران مديري عزيز خسته هم مي شود؟

مهران مدیری سریال جدیدش را شروع كرد؛ اما جدای از اینكه سریال جدید موفق شود یا نه باید به این نكته توجه ویژه‌ای كرد كه واقعا مدیری چه روحیه‌ای دارد كه پس از هر شكست دوباره از نو شروع می‌كند و هیچ وقت از تلاش دست بر‌نمی‌دارد.

به گزارش نما ،مهران مدیری سریال جدیدش را شروع کرد؛ این خبر به‌اندازه کافی جالب است که تمام خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها به آن بپردازند و با آب و تاب از جزئیات این پروژه بگویند اما این سریال بعد از ناکامی بزرگ قهوه تلخ و شکست نسبی ویلای من می‌تواند آخرین تیر ترکش مهران مدیری و گروهش باشد که بعد از کوچ به شبکه خانگی مخاطبان میلیونی‌شان را از دست دادند اما جدای از اینکه سریال جدید موفق شود یا نه باید به این نکته توجه ویژه‌ای کرد که واقعا مدیری چه روحیه‌ای دارد که پس از هر شکست دوباره از نو شروع می‌کند و هیچ وقت از تلاش دست بر‌نمی‌دارد.



تیم رؤیایی



مهران مدیری ویلای من را ساخت تا اعتماد از دست رفته‌اش به دلیل بد قولی تهیه‌کنندگان قهوه تلخ را دوباره احیا کند اما حالا برای سریال جدیدش «شوخی کردم» کاری کرده که هیچ وقت انجامش نداده و هر بار از این کار طفره رفته بود یعنی جمع کردن همه بازیگران کمدی ایران در یک قاب. مدیری هر بار گروه ثابتش را به بازیگران کمدی و پرطرفدار ترجیح می‌داد ولی این بار همه کسانی که یک بار از جلوی دوربین او رد شده‌اند و محبوبیت داشته‌اند دعوت کرده تا در کنارش باشند. از لاله صبوری گرفته تا جواد رضویان و شفیعی‌جم و حتی نام رضا عطاران هم شنیده می‌شود و بعید نیست که همین روزها جلوی دوربین مدیری برود تا پس از نوروز ۷۲ و ساعت خوش رؤیایی‌ترین تیم طنز ایران شکل بگیرد.



عقب‌گرد!



شاید بازگشتن به دنیای آیتم‌سازی آن هم بعد از بیش از یک دهه ریسک بالایی برای مدیری محسوب شود اما استقبال از مجموعه غیرمجازی که از تیم مدیری در هجو ماهواره به بازار آمد و موفقیت نسبی خنده‌بازار ذائقه مخاطبان را آماده کرده و همه گروه و خود مدیری مطمئن هستند که یک اتفاق ویژه خواهد افتاد، این هوش او را می‌رساند که در این مقطع زمانی و با تیم رؤیایی که همه سال‌هاست منتظرشان هستند مجددا کار آیتمی بسازند چون به هر حال باز هم فرصت سریال‌سازی بود اما یک چیز ویژه‌ای پشت این کار آیتمی هست که مدیری سراغ ساخت آن رفته است؛ باید منتظر ماند و دید آن اتفاق ویژه چه خواهد بود.



مورد اعتماد همه است



پس از جدایی از برادران آقاگلیان خیلی‌ها دوست داشتند با او کار کنند اما مدیری ترجیح داد به دعوت مدیران شرکت گلرنگ رسانه جواب مثبت بدهد که پشتوانه خوب مجموعه موفق گلرنگ را پشت سر دارند و با تمام شرایط کاری مدیری کنار می‌آمدند. آنها حتی با شکست ویلای من از این شراکت دست نکشیدند و با اعتمادی که به مدیری و گروهش داشتند بهترین امکانات و شرایط را برای او مهیا کردند تا بازیگران مورد علاقه‌اش را جذب کند و سریال دلخواهش را بسازد اما این اعتماد فقط از تهیه‌کنندگان نیست و تمام گروه و بازیگران بزرگ طنز که در کار جدید به او اضافه شدند هم این اعتماد را دارند و این اعتماد خیلی از این مشکلات را حل کرده است. به هر حال آنها بازیگران بزرگی هستند که هر کدام به تنهایی برای اعتبار یک فیلم و سریال کافی هستند و طبیعی است که دوست داشته باشند به اندازه کافی در این کار نقش و سهم داشته باشند ولی این بازیگران به او اعتماد کامل دارند و همیشه از این اعتماد نتیجه خوبی گرفته‌اند و سر کار جدید هم با همان اعتماد وارد کار شده‌اند.



وقتی مدیری انتقاد می‌کند



سریال‌های مدیری همیشه تاثیرگذار هستند و انتقادهایی که به او وارد می‌شود در لایه‌های اثرش پنهان است اما بینندگان باهوش و منتقدان همیشه از این انتقادها استقبال کرده‌اند و همیشه این بعد آثار او هم نمایان شده، به عنوان مثال نقد رفتار طبقه متوسط در برره، نقد گذاشتن افراد کوچک در مسئولیت‌های بزرگ در مرد هزارچهره و نقد مسئولان و تصمیم‌گیران در قهوه تلخ، اما مدیری در سریال جدیدش هم از این رویه عدول نکرده و اتفاقا هسته اصلی کار را انتقادهای اجتماعی قرار داده است. امیرمهدی ژوله که در کنار خشایار الوند، حمید برزگر و الهه زارع‌نژاد به عنوان نویسنده ثابت «شوخی کردم» مشغول فعالیت است، معتقد است این مجموعه مدل جدیدی از آیتم‌سازی است. ژوله می‌گوید:«اینجا بحث انتقاد است، شوخی‌ها جدی‌تر است، موضوعات جدی‌تر است، معنا و مفهوم در آیتم‌های این مجموعه جایگاه بالایی دارد و همه چیز خیلی شبیه واقعیت‌های روز جامعه است البته اغراق شده و به شکل کمدی.»



یک مدیر واقعی

مدیری به شدت سر کار جدی است. این جدی بودن به هیچ عنوان تعریف بداخلاقی ندارد یک نوع مدیریتی که اصلا نامش را نمی‌توان بداخلاقی گذاشت اما مهم‌ترین نکته این است که هر کس در هر جایگاهی که باشد نمی‌تواند از یک فاصله‌ مشخصی به او نزدیک‌تر شود. مدیری نام تک تک هنرورهایش را می‌داند و حتی هرکدام را به اسم کوچک‌شان صدا می‌کند و این برای گروه بزرگ او که حالا بزرگ‌تر هم شده، مزیت بزرگی است.

۱۳۹۲/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...