نسخه چاپی

بزرگترین وارد كننده نفت جهان

تازه ترین آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت آمریكا نشان می دهد چین با پشت سر گذاشتن آمریكا طی ماه گذشته به بزرگترین وارد كننده نفت جهان تبدیل شده است.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، تازه ترین آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت آمریکا نشان می دهد چین با پشت سر گذاشتن آمریکا طی ماه گذشته به بزرگترین وارد کننده نفت جهان تبدیل شده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، میزان واردات نفت خام چین طی ماه گذشته میلادی از آمریکا بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش افزایش فروش خودرو و رشد سریع اقتصادی چین عامل اصلی رشد فزاینده واردات نفت این کشور به شمار می رود.میزان واردات نفت خام چین طی ماه سپتامبر به بیش از ۳/۶ میلیون بشکه در روز رسیده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا در این گزارش افزود، ادامه روند صعودی رشد مصرف نفت در چین این کشور را به بزرگترین وارد کننده خالص نفت جهان در سپتامبر ۲۰۱۳ تبدیل کرده و چین با پیشی گرفتن بر آمریکا به این جایگاه دست یافته است.

افزایش فروش خودرو در بازار چین از سویی به چالش بزرگی برای رهبران این کشور نیز تبدیل شده است چرا که آلودگی شدید هوای شهرهای چین نگرانی عمده ای را در بین رهبران پکن ایجاد کرده است.

آمریکا که یک سوم جمعیت چین را در اختیار دارد هنوز مصرف سرانه نفت بیشتری نسبت به این کشور دارد.در ماه گذشته آمریکا روزانه ۶/۱۸ میلیون بشکه نفت مصرف کرده است و این رقم در چین به ۹/۱۰ میلیون بشکه رسیده است. در این مدت تولید نفت آمریکا به بیش از ۵/۱۲ میلیون بشکه در روز رسیده و این رقم برای چین به کمتر از ۶/۴ میلیون بشکه رسیده است.

تا اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی چین نیاز نفتی خود را از طریق منابع داخلی تامین می کرد ولی با افزایش سریع رشد اقتصادی این کشور مجبور به واردات نفت خام از کشورهای دیگر به خصوص خاور میانه شده است.چین بخش مهمی از نفت مورد نیاز خود را از ایران و عربستان تامین می کند.

۱۳۹۲/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...