نسخه چاپی

آمریكا و فرانسه به همكاری نزدیك درباره ایران ادامه می دهند

عکس خبري -آمريکا و فرانسه به همکاري نزديک درباره ايران ادامه مي دهند

ایالات متحده و فرانسه توافق كردند كه به هماهنگی نزدیك خود درباره گفتگوهای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با تهران ادامه دهند.

به گزارش نمابه نقل از رویترز، ایالات متحده و فرانسه توافق کردند که به هماهنگی نزدیک خود درباره گفتگوهای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با تهران ادامه دهند.
وزارت امور خارجه آمریکا اندکی پس از گفتگوی «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه این کشور با «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه در پاریس درباره توافق هسته‌ای ایران بیانیه ای منتشر و در آن بر مواضع نزدیک دو کشور درباره توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که این کشور با همکاری فرانسه به تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران ادامه خواهد داد.

روزنامه تهران تایمز در گزارشی درباره توافق هسته‌ای وین می‌گوید: به چند دلیل، آمریکا نیاز ضروری برای به سرانجام رساندن مذاکرات وین دارد. نخست آنکه، چنانچه آمریکا اراده سیاسی به خرج دهد، صادرات نفت ایران می‌تواند در کاهش بهای جهانی نفت مؤثر باشد. آمریکا مشتاقانه به دنبال افزایش عرضه نفت با هدف تثبیت بازارهای جهانی است و نفت ایران تنها راه حل جادویی به نظر می‌آید. دوم آنکه، هرگونه تأخیر بیشتر در به سرانجام رساندن گفتگوها می‌تواند به ارائه مطالبات جدید از سوی برخی از طرفین مذاکره منجر شود. البته، مطالبات جدید به معنای ناکام ماندن مذاکرات نیست حال آنکه رسیدگی به آنها مستلزم زمان و انرژی بیشتر است.

طی چند روز گذشته، دست کم یک مورد از این مطالبات از سوی روسیه مطرح شد که شامل تضمین کتبی خواستن از آمریکا بود مبنی بر اینکه تحریم‌های اوکراین به هیچ شکل بر مناسبات اقتصادی و تجاری روسیه-ایران ذیل برجام تأثیر نگذارد.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...