نسخه چاپی

نتانیاهو :برنامه هسته ای ایران تهدیدی مستقیم علیه بقای اسرائیل

رژیم صهیونیستی كه در روزهای اخیر به سبب محتمل بودن توافق هسته ای ایران و كشورهای 1+5، گرفتار كابوس شده سعی دارد با انجام مصاحبه های متعدد كشورهای غربی را از نزدیك شدن به جمهوری اسلامی باز دارد.

به گزارش نما، "بنیامین نتانیاهو" در مصاحبه ای جدید با شکه خبری سی ان ان، برنامه هسته ای ایران را تهدیدی مستقیم علیه بقای اسرائیل دانسته و گفته است که وی باید با این تهدید مقابله کند.

نتانیاهو در مصاحبه با این شبکه خبری آمریکایی در ادامه گفت : من نخست وزیر اسرائیل هستم و باید مراقب بقای آن باشم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد : ایران توانایی هسته ای خود را حفظ کرده توانایی که به این کشور امکان تولید سلاح هسته ای را می دهد بنابراین برنامه هسته ای ایران تهدیدی برای آینده اسرائیل محسوب می شود.

وی در مورد اختلاف نظر تل آویو با آمریکا در مورد توافق با ایران گفت : دوستان، و حتی بهترین دوستان هم می توانند دیدگاه های مختلفی داشته باشند. ما در مورد مسائل زیادی با هم موافق هستیم، اما خوب در برخی موارد نیز ما اختلاف نظر داریم.

رژیم صهیونیستی به شدت نگران آن است که با سبک شدن تحریم ها علیه تهران به سبب توافق ایران با کشورهای 1+5، ساختار تحریم ها ناکارآمد شود، اما آمریکا به رژیم صهیونیستی اطمینان داده که تحریم ها همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

به گزارش مهر، نتانیاهو علاوه بر سی ان ان، با روزنامه فرانسوی فیگارو نیز مصاحبه کرده و علاوه بر تکرار ادعاهای خود در مورد برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، در مورد تحولات سوریه نیز هشدار داده و گفته است پیروزی بشار اسد در سوریه به معنای پیروزی ایران خواهد بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به شدت از توافقات اخیر ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی عصبانی است در مصاحبه ای دیگر با روزنامه "تاگس زایتونگ" چاپ آلمان، به شدت از توافقات حاصل شده میان تهران و آژانس که در سفر هفته گذشته "یوکیو آمانو" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، به دست آمد، انتقاد کرد و در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی جهان از صدها کلاهک هسته ای رژیم صهیونیستی مدعی شد : توافق ایران و آژانس صلح جهانی را تهدید می کند.

وی همچنین پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) را توافقنامه ای بی ارزش و توخالی خواند.

به اعتقاد نتانیاهو، توافق تهران با آژانس سبب کاهش تحریم ها علیه ایران می شود. وی پیشتر درباره توافق احتمالی کشورهای 1+5 با ایران نیز هشدار داده و عنوان داشته بود که این توافق بهترین قرارداد قرن برای ایران و بدترین آن برای تل آویو است.

۱۳۹۲/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...