نسخه چاپی

با چراغ سبز دولت رئیس جدید در راه است

با چراغ سبز دولت رئیس جدید در راه استشامگاه روز گذشته بود كه خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت تا معادلات پیش روی انتخابات كمیته ملی المپیك را روشن‌تر سازد. سید مصطفی هاشمی طبا، معاون اسبق رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت‌بدنی كه در كارنامه‌اش ریاست كمیته ملی المپیك را هم می‌بینید با حكم محمد شریعتمداری به عضویت هیات رئیسه فدراسیون ژیمناستیك درآمد.

به گزارش نما، با همه اما و اگرهایی که در دوهفته اخیر در راه تشکیل مجمع عمومی کمیته ملی المپیک و برگزاری انتخابات آن ایجاد شده و حتی علی‌رغم ورود سازمان بازرسی به ماجرای انتخابات این سازمان بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک روز گذشته اعلام کرد که ثبت نام کاندیداها که از بیست و پنج آبان ماه شروع شده به قوت خود باقی است و کمیته روال عادی خود در برگزاری مجمع و انتخابات را پی می‌گیرد. ولی روز نخست ثبت‌نام کاندیداها بدون هیچ ثبت‌نامی به پایان رسید تا در شامگاه روز دوم اخباری منتشر شود که شایعات این چند وقت حول انتخابات کمیته را به واقعیت نزدیک‌تر کند و سرانجام امروز صبح رسما از سوی هاشمی‌طبا تایید شود.

محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور که بعد از رای عدم اعتماد مجلس به دومین وزیر پیشنهادی دولت سرپرستی وزارت ورزش و جوانان را برعهده گرفته بود روز پانزدهم آبان ماه طی حکمی سید مصطفی هاشمی طبا را به عضویت کمیته ملی المپیک منصوب کرد تا به این ترتیب با چراغ سبز دولت یکی از مهم‌ترین گزینه‌های احتمالی این انتخابات شرایط لازم برای کاندیداتوری را احراز کند.
به این ترتیب و بعد از روزهایی که اخبار انتخابات کمیته ملی المپیک به سوی رفته بود که نشان از چینش اعضای مجمع از سوی محمد علی‌آبادی داشت حالا موتور محرک جناح دولت در این انتخابات روشن شده و سید مصطفی هاشمی‌طبا که سابقه فراوان مدیریتی در حوزه ورزش کشور داشته و کارنامه پربارش پیش از این هم او را در ذهن ورزشی‌ها کاندیدای این پست کرده بود را راهی انتخابات کمیته ملی المپیک کرده است.

نکته جالب در خصوص این انتصاب این است که علی‌رغم اینکه از ظاهر خبر و زمان انتشار آان مشخص است که این انتصاب در راستای انتخابات کمیته ملی المپیک صورت گرفته است اما رئیس فدراسیون ژیمناستیک این انتصاب را بی‌ارتباط به انتخابات کمیته ملی المپیک می‌داند. در حکم محمد شریعتمداری بیان شده که این انتصاب به درخواست رئیس فدراسیون ژیمناستیک صورت گرفته ولی جعفر درویش‌زاده در گفت‌وگو با مهر بیان داشته « نه؛ این موضوع اصلا ارتباطی به کمیته ندارد. از نظر سیاست‌گذاری خواست خود من بود که هاشمی‌طبا عضو هیات رئیسه فدراسیون شود. به هر حال فردی که زمانی تمام فدراسیون‌ها را مدیریت می‌کرد، حضورش در یک فدراسیون می‌تواند تاثیرات خوبی داشته باشد.» علاوه بر این درویش زاده در خصوص اینکه درخواست عضویت در هیات رئیسه از سوی فدراسیون ژیمناستیک مطرح شده یا هاشمی طبا به مهر چنین می‌‎گوید: « به درخواست خود من؛ می‌خواستم فرد یا افرادی آگاه با پیشینه طولانی از مدیریت در ورزش در هیات رئیسه حضور داشته باشند. در همین راستا حضور هاشمی‌طبا در هیات رئیسه را پیشنهاد دادم و موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری کردم.»

اما مصطفی هاشمی طبا که صبح امروز با خبرگزاری تسنیم گفت‌وگویی انجام داده که در آن بیان داشته درخواست عضویت در فدراسیون ژیمناستیک از سوی او مطرح شده است.
حال چه این باشد و چه آن انتخابات کمیته ملی المپیک به روزهای جدی‌تر خود نزدیک می‌شود و در سومین روز ثبت نام کاندیداها یکی از مهم‌ترین گزینه‌های تصدی این پست اعلام امادگی کرده که در انتخابات شرکت خواهد کرد.

سرانجام در حالی که در روزهای نزدیک به انتخاب شرایط هاشمی‌طبا برای کاندیاتوری فراهم شده بسیاری از اهالی ورزش از حضور او در کمیته ملی المپیک خوشحالند. به اعتقاد این افراد مدیر عالی پیشین ورزش کشورمان که تنها ایرانی عضو IOC بوده می‌تواند روزهای خوبی را برای ورزش کشورمان فراهم کند.

حال باید منتظر روزهای آتی بود و دید که آیا انتخابات کمیته ملی المپیک چه چهرهای جدید را در میان کاندیداهای خود می‌بیند. انتخاباتی که هنوز سازمان بازرسی کشور معتقد است زمان ان حداقل پانزده روز به تعویق بیفتند تا اساسنامه جدید که تایید IOC را دریافت کرده به تایید مجمع عمومی هم برسد.


۱۳۹۲/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...